Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2023-11-06

Jak wprowadzenie faktur ustrukturyzowanych wpłynie na relacje biura rachunkowego z klientami

Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur zmieni naprawdę bardzo wiele – od sposobu pracy księgowych z dokumentem, jakim jest faktura, poprzez zmiany w uprawnieniach współpracujących podmiotów, aż po konieczność modyfikacji umów z firmami outsourcingowymi

Obecnie stosowanie Krajowego Systemu e-Faktur jest dobrowolne, jednak zmieni się to już 1 lipca 2024 r. Zgodnie z obowiązującym od tego dnia art. 106ga ustawy o podatku od towarów i usług (dalej: ustawa o VAT) system będzie obowiązkowy dla większości przedsiębiorców mających siedzibę lub stałe miejsce prowadzenia działalności na terytorium kraju. Będziemy kolejnym krajem, który zdecydował się na obowiązkowe wprowadzenie takiego rozwiązania – przed Polską wprowadziły je: Hiszpania, Portugalia oraz Włochy. Aby przystąpić do KSeF, przedsiębiorcy muszą zarejestrować się w systemie, a następnie zintegrować swoje oprogramowanie księgowe z platformą KSeF.

Wprowadzenie obowiązkowego wystawiania e-faktur ma przede wszystkim uszczelnić polski system podatkowy. Dzięki niemu organy administracji skarbowej na bieżąco będą mogły kontrolować transakcje zawierane pomiędzy przedsiębiorcami (faktury wystawiane na osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej nie będą objęte systemem). Zgodnie z tymi założeniami organy kontrolujące będą w stanie szybciej i łatwiej weryfikować nasze rozliczenia podatkowe, a także w mniejszym stopniu angażować podatników w prowadzone kontrole. Nie będzie już konieczności przygotowywania wielu dokumentów, zarówno przedsiębiorcy, jak i księgowi będą mogli się skupić na bieżącej pracy. Powinno mieć to również korzystny wpływ na koszty obsługi takich kontroli. Jednocześnie trzeba mieć świadomość, że możemy być kontrolowani i nie wiedzieć o tym, jeśli urząd nie znajdzie nieprawidłowości. Dla podatników będzie to narzędzie, które w wielu przypadkach ułatwi zapanowanie nad otrzymaniem kompletu faktur zakupowych, wykluczy możliwość zgubienia czy zniszczenia dokumentu. KSeF będzie również pełnił funkcję archiwum, dokumenty będą przechowywane w nim przez 10 lat.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00