Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-09-21

SZKOLNICTWO WYŻSZE

Polskie uczelnie nadal gonią Zachód

Menedżer na stanowisku rektora, nowe kompetencje rad uczelni, szkoły doktorskie zamiast studiów doktoranckich – m.in. te rozwiązania oceniają eksperci po pięciu latach obowiązywania tzw. ustawy 2.0. Reforma, która miała przybliżyć polskie uczelnie do najlepszych uniwersytetów na świecie, nie osiągnęła zakładanych celów

Przygotował Artur Radwan

dr hab. Stanisław Mazur rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

dr hab. Stanisław Mazur rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

prof. dr hab. Jolanta Itrich-Drabarek Katedra Nauk o Państwie i Administracji Publicznej Uniwersytetu Warszawskiego

prof. dr hab. Jolanta Itrich-Drabarek Katedra Nauk o Państwie i Administracji Publicznej Uniwersytetu Warszawskiego

Ustawa z 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. 2023 r. poz. 742 ze zm.), która weszła w życie 1 października 2018 r. wypracowana przez ówczesnego ministra nauki Jarosława Gowina, miała zreformować uczelnie. Wskutek rozwiązań wprowadzonych tzw. ustawą 2.0 zmieniło się m.in. zarządzanie w szkołach wyższych. Dotyczy to kompetencji rektora, senatu, rady. Czy te regulacje sprawdziły się w praktyce?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00