Artykuł
SZKOLNICTWO WYŻSZE
Polskie uczelnie nadal gonią Zachód
Menedżer na stanowisku rektora, nowe kompetencje rad uczelni, szkoły doktorskie zamiast studiów doktoranckich – m.in. te rozwiązania oceniają eksperci po pięciu latach obowiązywania tzw. ustawy 2.0. Reforma, która miała przybliżyć polskie uczelnie do najlepszych uniwersytetów na świecie, nie osiągnęła zakładanych celów
Przygotował Artur Radwan
Ustawa z 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. 2023 r. poz. 742 ze zm.), która weszła w życie 1 października 2018 r. wypracowana przez ówczesnego ministra nauki Jarosława Gowina, miała zreformować uczelnie. Wskutek rozwiązań wprowadzonych tzw. ustawą 2.0 zmieniło się m.in. zarządzanie w szkołach wyższych. Dotyczy to kompetencji rektora, senatu, rady. Czy te regulacje sprawdziły się w praktyce?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right