Artykuł
aktualności
Przepis uchylono, ale czy raportowanie ominie jednostki budżetowe
Nie ma już ustawowego obowiązku sporządzania przez JST informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze. Nadal jednak niektóre z nich wymagają w przepisach wewnętrznych, aby ich jednostki budżetowe przekazały np. do 31 lipca informację o przebiegu wykonania planu finansowego za ten okres. Czy słusznie?
Pytanie to i związane z nim wątpliwości wybrzmiewają mocno na forach dyskusyjnych. Powodem zamieszania jest zaś uchylony art. 266 ustawy o finansach publicznych (przepis uchylający – art. 12 ustawy z 26 stycznia 2023 r. o zmianie ustaw w celu likwidowania zbędnych barier administracyjnych i prawnych; Dz.U. z 2023 r. poz. 803 – wszedł w życie 12 maja 2023 r). Obecnie zarząd jednostki samorządu terytorialnego nie ma już obowiązku przedstawiania do 31 sierpnia każdego roku organowi stanowiącemu JST i regionalnej izbie obrachunkowej:
- informacji o przebiegu wykonania budżetu JST za I półrocze,
- informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej (WPF),
- informacji o przebiegu wykonania planu finansowego za I półrocze (uwzględniającej w szczególności stan należności i zobowiązań, w tym wymagalnych) samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, samorządowych instytucji kultury i innych samorządowych osób prawnych tworzonych na podstawie odrębnych ustaw.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right