Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2023-05-31

Pożegnanie z biurokratycznym obowiązkiem. Zadowoleni i kontrolowani, i kontrolujący

Już w bieżącym roku jednostki samorządu terytorialnego nie będą musiały sporządzać informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze. Ustawodawca wyszedł naprzeciw postulatom zarówno samorządów, jak i regionalnych izb obrachunkowych, weryfikujących ich działalność finansową

Chodzi o zmiany, jakie ustawa z 26 stycznia 2023 r. o zmianie ustaw w celu likwidowania zbędnych barier administracyjnych i prawnych wprowadziła w ustawie o regionalnych izbach obrachunkowych oraz w ustawie o finansach publicznych.

Wykreślone przepisy

W ustawie o finansach publicznych uchylono art. 266, który brzmiał: „Zarząd jednostki samorządu terytorialnego przedstawia organowi stanowiącemu jednostki samorządu terytorialnego i regionalnej izbie obrachunkowej, w terminie do dnia 31 sierpnia:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00