Artykuł
Pożegnanie z biurokratycznym obowiązkiem. Zadowoleni i kontrolowani, i kontrolujący
Już w bieżącym roku jednostki samorządu terytorialnego nie będą musiały sporządzać informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze. Ustawodawca wyszedł naprzeciw postulatom zarówno samorządów, jak i regionalnych izb obrachunkowych, weryfikujących ich działalność finansową
Chodzi o zmiany, jakie ustawa z 26 stycznia 2023 r. o zmianie ustaw w celu likwidowania zbędnych barier administracyjnych i prawnych wprowadziła w ustawie o regionalnych izbach obrachunkowych oraz w ustawie o finansach publicznych.
Wykreślone przepisy
W ustawie o finansach publicznych uchylono art. 266, który brzmiał: „Zarząd jednostki samorządu terytorialnego przedstawia organowi stanowiącemu jednostki samorządu terytorialnego i regionalnej izbie obrachunkowej, w terminie do dnia 31 sierpnia:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right