Porada
Przed nałożeniem kary trzeba wysłuchać pracownika
Na pracownika nałożyłem karę upomnienia za wadliwy nadzór nad umowami z kontrahentami. Pracownik się z nią nie zgodził i zgłosił sprzeciw, w którym podniósł, że oświadczenie o wymierzeniu mu kary zostało przygotowane przed jego wysłuchaniem. Tymczasem pracownik dobrze wiedział, za co został ukarany. Jeszcze przed nałożeniem kary został pozbawiony premii i urlopu. Czy popełniłem błąd?
Analiza podanego zapytania wymaga odniesienia się do regulacji prawnych kodeksu pracy (dalej: k.p.). W pierwszej kolejności warto odwołać się do art. 100 k.p., z którego wynika, że pracownik jest obowiązany wykonywać pracę sumiennie i starannie oraz stosować się do poleceń przełożonych, które dotyczą pracy, jeżeli nie są one sprzeczne z przepisami prawa lub umową o pracę. Pracownik jest obowiązany w szczególności:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right