Prezes UOKiK sprawdza kryptoreklamę w portalach
Na celownik mogą trafić serwisy ukrywające, że artykuły zostały opłacone przez przedsiębiorców lub instytucje publiczne. Prawnicy uważają, że urząd wydaje sygnał ostrzegawczy dla branży
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygląda się sposobom oznaczania materiałów reklamowych (content marketingu) w internetowych serwisach informacyjnych i profilach w mediach społecznościowych - dowiedział się DGP. Postępowanie wyjaśniające prowadzone jest w sprawie, a nie przeciwko konkretnym podmiotom. UOKiK będzie informował o szczegółach, jeżeli znajdzie podstawy do postawienia komuś zarzutów.
- Wydaje się konsekwentnym krokiem, aby po uporządkowaniu sytuacji na rynku influencer marketingu prezes UOKiK przyjrzał się również kwestii oznaczania materiałów reklamowych przez innych przedsiębiorców, w tym media - komentuje dr Katarzyna Menszig-Wiese, LL.M, radca prawny oraz senior associate w kancelarii Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy sp.j.