Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2022-09-28

Wójt musi weryfikować wszystkie deklaracje odpadowe

Przepisy ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach nie precyzują zasad weryfikacji deklaracji o wysokości opłaty za odpady komunalne. Czy w tej sytuacji mamy w gminie obowiązek sprawdzenia każdej deklaracji, czy tylko wybranych?

Obowiązek składania deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi uregulowano w art. 6m ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Z przepisu tego wynika, że informacje podawane w tej deklaracji są istotne z punktu widzenia fiskalnego dla gminy, bezpośrednio wpływają bowiem na wysokość pobieranych przez gminę opłat za gospodarowanie odpadami. W ust. 1 tego artykułu postanowiono, że taką deklarację są obowiązani złożyć do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00