Artykuł
Fiskus szuka pieniędzy. Sprawdza opłaty od reklamy alkoholu
Firmy z branży gastronomicznej otrzymują wezwania z urzędów skarbowych przypominające o obowiązku wpłacania opłaty od reklamy napojów alkoholowych. Skarbówka uznała bowiem, że niewiarygodnie mało przedsiębiorców uiszcza tę należność
Fiskus uznał, że liczba składanych dotąd przez przedsiębiorców deklaracji jest zbyt mała i nadszedł czas, aby to zmienić. Jak wynika ze statystyk przekazanych DGP przez Ministerstwo Finansów, w 2018 r. złożono 1980 takich dokumentów, w 2021 r. było ich 1576, a do końca czerwca tego roku 1500.
W marcu br. resort wystosował do izb administracji skarbowych pismo „przypominające o obowiązujących regulacjach prawnych dotyczących opłaty z tytułu reklamy napojów alkoholowych wraz z prośbą o zidentyfikowanie podmiotów świadczących tego typu usługi, które nie wywiązują się z obowiązku wnoszenia tej opłaty”. Zaznaczył, że naczelnicy urzędów skarbowych dysponują odpowiednimi narzędziami, aby dokonać takiej weryfikacji np. w ramach kontroli podatkowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right