Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2022-07-07

Odszkodowanie wypłacone za niewydanie świadectwa pracy bez ozusowania

Pracownik pozwał nas o odszkodowanie z tytułu niewydania w terminie świadectwa pracy. Sąd roszczenie uznał, nie będziemy składać apelacji i odszkodowanie wypłacimy. Czy należy odprowadzić od niego składki? Odszkodowanie jest przecież związane z zatrudnieniem.

Obowiązek wydania świadectwa pracy wynika z art. 97 kodeksu pracy (dalej: k.p.). Zgodnie z nim w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy pracodawca jest obowiązany wydać pracownikowi świadectwo pracy w dniu, w którym następuje ustanie stosunku pracy, jeżeli nie zamierza nawiązać z nim kolejnego stosunku pracy w ciągu siedmiu dni od dnia rozwiązania lub wygaśnięcia poprzedniego. Natomiast jeżeli z przyczyn obiektywnych wydanie świadectwa pracy pracownikowi albo osobie przez niego upoważnionej w tym terminie nie jest możliwe, pracodawca w ciągu siedmiu dni od dnia upływu tego terminu przesyła je pocztą albo doręcza je w inny sposób. Z art. 97

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00