10 pytań o najnowsze zmiany w pracowniczych planach kapitałowych
Biura rachunkowe, które obsługują pracodawców prowadzących PPK, nie będą miały już tylu wątpliwości przy prowadzeniu tej obsługi. Nowelizacja ustawy o pracowniczych planach kapitałowych (dalej: ustawa o PPK) upraszcza przepisy, dzięki temu wiele niejasności zniknie. Zmiany weszły w życie 4 czerwca 2022 r.
1 Jakie dodatkowe wymagania nałożono na podmioty niestosujące ustawy o PPK? Czy będą musiały uzyskać decyzję o zwolnieniu z tego obowiązku?
Nie, nowelizacja przepisów nie zmienia ogólnej zasady, zgodnie z którą podmiot, który nie musi tej ustawy stosować, nie musi uzyskać żadnej decyzji w tej sprawie. Wprowadza jednak obowiązek złożenia stosownego oświadczenia, jeśli z takim żądaniem wystąpi Polski Fundusz Rozwoju (PFR) - zgodnie z nowo dodanym art. 8 ust. 5c ustawy o PPK. Dopóki jednak PFR z takim żądaniem nie wystąpi, dopóty zwolniony podmiot nie składa takiego oświadczenia.