Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2022-05-04

Zakres pomocy dla Ukraińców musi określać uchwała

Dawid Czesyk zastępca prezesa Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie; przewodniczący Komisji Legislacji i Orzecznictwa Krajowej Rady Regionalnych Izb Obrachunkowych

Dawid Czesyk zastępca prezesa Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie; przewodniczący Komisji Legislacji i Orzecznictwa Krajowej Rady Regionalnych Izb Obrachunkowych

Udzielając odpowiedzi na pytanie dotyczące organu właściwego do podjęcia decyzji o zorganizowaniu dzieciom i uczniom będącym obywatelami Ukrainy bezpłatnego transportu do miejsca, w którym zapewnia się im kształcenie, wychowanie i opiekę, należy dokonać oceny postanowień całej ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa. Przepisy samorządowych ustaw ustrojowych zgodnie z zasadą lex specialis derogat legi generali (prawo szczegółowe znajduje zastosowanie przed prawem ogólnym) powinny być interpretowane pomocniczo. Mimo że ustawodawca w drodze art. 52 specustawy ukraińskiej nie określił organu, który posiada kompetencję podjęcia decyzji o zorganizowaniu transportu dzieci i uczniów do szkół i placówek, należy zwrócić uwagę na treść art. 12 ust. 5 omawianej ustawy. Zgodnie ze wskazanym przepisem zakres pomocy dla obywateli Ukrainy określa w drodze uchwały organ stanowiący.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00