Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2021-11-21

analiza

Crowdfunding udziałowy, czyli nowy segment rynku kapitałowego

Europejski rynek kapitałowy przechodzi istotną transformację. Dynamicznie rozwijają się nowe metody finansowania, takie jak crowdfunding, zwany inaczej finansowaniem społecznościowym. Występują co najmniej cztery jego wersje (w zależności od tego, na jaki cel jest zrzutka): crowdfunding charytatywny, celowościowy (związany z jakąś formą nagrody), pożyczkowy (dłużny) i wreszcie udziałowy (zwany też inwestycyjnym lub equity).

Tłum i platformy

Crowdfunding to specyficzny sposób gromadzenia i dystrybucji kapitału w celu rozwoju określonego przedsięwzięcia, sięgający do rozproszonego grona inwestorów. To rozproszenie (niejednokrotnie znaczne) wymusza wykorzystanie technologii teleinformatycznych i powiązane jest z relatywnie niskim progiem wejścia, prostszymi procedurami i lepszymi warunkami transakcyjnymi w porównaniu z

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00