comment
Artykuł
Data publikacji: 2021-11-15
Chcesz wypisać się z gminnej zbiórki odpadów? To nie czekaj za długo
Według resortu środowiska pismo w tej sprawie powinno dotrzeć do urzędu gminy najpóźniej w dniu, w którym upływa termin na taką decyzję. Data stempla pocztowego nie wystarczy. Stosujemy tu bowiem kodeks cywilny, a nie kodeks postępowania administracyjnego
Za sprawą niedawnej nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach przedsiębiorcy (właściciele tzw. nieruchomości niezamieszkałych) po przyjęciu odpowiedniej uchwały przez jednostkę samorządu terytorialnego zostają objęci gminnym systemem zbiórki odpadów niejako z automatu. Mogą oni wprawdzie wystąpić z niego, ale oświadczenie w tej sprawie muszą złożyć w ciągu 60 dni od:
- ogłoszenia przez radę gminy (w dzienniku urzędowym właściwego województwa) uchwały o objęciu ich gminnym systemem,
- powstania nowej nieruchomości,
- zawiadomienia w Biuletynie Informacji Publicznej przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy.
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka