Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2021-07-31

Jaki VAT i CIT przy nabyciu usługi reklamowej od francuskiej firmy

TEMAT: Opodatkowanie importu usług

PROBLEM: W jaki sposób wykazać transakcję w JPK_VAT

Nasze biuro rachunkowe obsługuje księgowo spółkę z o.o. Y. Klient biura zajmujący się produkcją mebli (prowadzi wyłącznie sprzedaż opodatkowaną VAT, w tym eksport i wewnątrzwspólnotowe dostawy towarów), jest zarejestrowany jako podatnik VAT czynny oraz podatnik VAT UE. 12 lipca 2021 r. spółka nabyła za 1000 euro usługę reklamową (73.11 PKWiU) od francuskiej agencji reklamowej (niepowiązanej w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 5 ustawy o CIT). Usługodawca, czyli francuska spółka kapitałowa, jest podatnikiem VAT i VAT UE we Francji, natomiast w Polsce nie ma stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej ani nie jest w Polsce zarejestrowany dla celów VAT. Na udokumentowanie usługi francuska firma wystawiła 12 lipca 2021 r. fakturę na kwotę 1000 euro (bez VAT). Nasz klient otrzymał ją w formie elektronicznej 12 lipca 2021 r., a do biura rachunkowego dostarczył 2 sierpnia 2021 r. Na ten dzień faktura nie została jeszcze opłacona (przewiduje ona 30-dniowy termin płatności). Spółka ma ją opłacić przelewem na francuski rachunek bankowy usługodawcy. Siedziba działalności gospodarczej spółki Y znajduje się w Polsce, a poza naszym krajem nie ma stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej. Usługi reklamowe zostały nabyte na potrzeby działalności gospodarczej spółki, nie można ich jednak powiązać z konkretnymi przychodami. Rokiem podatkowym naszego klienta jest rok kalendarzowy, a VAT i zaliczki na CIT opłaca na zasadach ogólnych za okresy miesięczne. Dla Y właściwa jest stawka CIT stawka w wysokości 19 proc. Spółka nie posiada certyfikatu rezydencji francuskiego kontrahenta. Kwoty wyrażone w walucie obcej dla celów VAT klient biura przelicza według kursów średnich NBP. Zgodnie z polityką rachunkowości spółka zalicza wydatki poniesione na reklamę w koszty jednorazowo w dacie ich poniesienia, tj. wystawienia faktury. Jak spółka powinna rozliczyć import przedmiotowych usług reklamowych na gruncie VAT oraz CIT?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00