Porada
Poradnia kadrowa
- Czy zebranie przez organizatora imprezy danych kontaktowych uczestników jest obowiązkowe
- Jak zakwalifikować zdarzenie, któremu uległ pracownik podczas dnia wolnego udzielonego na oddanie krwi
- W jaki sposób uwzględnić czynnik ryzyka w ocenie stanowiska pracy
- Jakich formalności należy dopełnić, aby dopuścić do użytku maszynę wyprodukowaną przed wejściem Polski do UE
Planujemy zorganizować wernisaż, w którym weźmie udział wielu gości. Czy istnieje obowiązek pobierania od uczestników takich imprez oświadczeń o stanie zdrowia w związku z ogłoszonym stanem epidemii COVID-19, w tym danych osobowo-kontaktowych?
Zasady organizacji imprez w trakcie epidemii COVID-19 reguluje rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, które wprowadziło wiele obostrzeń dla organizatorów i uczestników.
Niezależnie od tego rozporządzenia również ministrowie wybranych resortów wydali zalecenia dla podległych im branż dotyczące przeciwdziałania epidemii COVID-19. Takie zalecenia zostały wydane m.in. przez Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu jako „Wytyczne dla organizatorów imprez kulturalnych i rozrywkowych w trakcie epidemii wirusa SARS-CoV-2 w Polsce”. Wśród licznych zaleceń zawartych w powyższym dokumencie pojawia się m.in. sugestia zbierania danych osobowych i kontaktowych, które umożliwiłyby łatwy kontakt z uczestnikami wydarzenia po jego zakończeniu. Napisano jednak wprost, że zbieranie ich nie jest obligatoryjne, ale rekomendowane, aby ułatwić służbom sanitarnym dochodzenie epidemiologiczne na wypadek wykrycia, iż osoba zakażona brała udział w danym wydarzeniu. Autorzy wytycznych sugerują, aby dane te były przechowywane przez organizatora przez dwa tygodnie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right