Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2021-07-27

Poradnia kadrowa

  • Czy zebranie przez organizatora imprezy danych kontaktowych uczestników jest obowiązkowe
  • Jak zakwalifikować zdarzenie, któremu uległ pracownik podczas dnia wolnego udzielonego na oddanie krwi
  • W jaki sposób uwzględnić czynnik ryzyka w ocenie stanowiska pracy
  • Jakich formalności należy dopełnić, aby dopuścić do użytku maszynę wyprodukowaną przed wejściem Polski do UE

Planujemy zorganizować wernisaż, w którym weźmie udział wielu gości. Czy istnieje obowiązek pobierania od uczestników takich imprez oświadczeń o stanie zdrowia w związku z ogłoszonym stanem epidemii COVID-19, w tym danych osobowo-kontaktowych?

Zasady organizacji imprez w trakcie epidemii COVID-19 reguluje rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, które wprowadziło wiele obostrzeń dla organizatorów i uczestników.

Niezależnie od tego rozporządzenia również ministrowie wybranych resortów wydali zalecenia dla podległych im branż dotyczące przeciwdziałania epidemii COVID-19. Takie zalecenia zostały wydane m.in. przez Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu jako „Wytyczne dla organizatorów imprez kulturalnych i rozrywkowych w trakcie epidemii wirusa SARS-CoV-2 w Polsce”. Wśród licznych zaleceń zawartych w powyższym dokumencie pojawia się m.in. sugestia zbierania danych osobowych i kontaktowych, które umożliwiłyby łatwy kontakt z uczestnikami wydarzenia po jego zakończeniu. Napisano jednak wprost, że zbieranie ich nie jest obligatoryjne, ale rekomendowane, aby ułatwić służbom sanitarnym dochodzenie epidemiologiczne na wypadek wykrycia, iż osoba zakażona brała udział w danym wydarzeniu. Autorzy wytycznych sugerują, aby dane te były przechowywane przez organizatora przez dwa tygodnie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00