Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2021-07-18

Księgi wystarczy trzymać przez 5 lat, a nie dwa razy dłużej

Po latach sporów co do jednej z najistotniejszych kwestii dla przedsiębiorców ponoszących straty podatkowe nie powinno być już wątpliwości, jak długo mają oni przechowywać księgi i inne dokumenty dla celów dowodowych

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej potwierdził ostatnio dwukrotnie, że wystarczy trzymać je przez pięć lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym została wykazana strata (czyli roku, w którym złożona została deklaracja za rok poprzedzający, zakończony stratą). Nie ma znaczenia, że strata będzie rozliczona w następnych okresach rozliczeniowych i wpłynie na zmniejszenie dochodu za te lata - dodał organ.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00