Artykuł
Przedsiębiorca nie może żądać od klienta informacji o szczepieniu
Wiele regulacji prawnych wprowadzonych w ramach niedawnego rozporządzenia łagodzącego obostrzenia antycovidowe pozwala przedsiębiorcom nie uwzględniać osób zaszczepionych w ustanowionych limitach gości, którzy mogą np. przebywać w hotelu, brać udział w imprezach (ślubach, koncertach itp.). Mowa o rozporządzeniu Rady Ministrów z 6 maja 2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz.U. poz. 861; ost.zm. Dz.U. z 2021 r. poz. 1125). To w praktyce oznacza, że restauratorzy, hotelarze i inni przedsiębiorcy muszą dokonywać weryfikacji, kto z klientów jest zaszczepiony, a kto nie. Tyle że pojawiają się wątpliwości przedsiębiorców, czy mają do tego podstawę prawną i czy stawiając gościom takie pytania, nie narażają się na zarzut naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych. A zatem jak w praktyce może wyglądać taka weryfikacja? - odpowiadamy na pytania.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right