Artykuł
Testujesz swoich pracowników na SARS-COV-2? Uważaj
To kontrowersyjne, gdy akcja powszechnych wymazów jest obowiązkowa, a GIS nie wydał na to wcześniejszej zgody. Wtedy nawet zielone światło od zatrudnionego może nie wystarczyć
W niektórych organizacjach testy na COVID-19 stały się powszechne. Niektóre z nich przeprowadzają je nawet co jeden-dwa tygodnie, a wszystko po to, by zminimalizować zakażenia wśród zatrudnionych, klientów i kontrahentów. Cel jest jeden: dbamy wspólnie o życie i zdrowie oraz robimy wszystko, by organizacja funkcjonowała bez przeszkód. Tylko czy można organizować obowiązkowe testy dla pracowników zgodnie z prawem? Wątpliwości jest coraz więcej, gdyż takie testy to nic przyjemnego i dla zatrudnionych - z oczywistych względów - stają się męczące.
Tymczasem obecnie brak jest definitywnej odpowiedzi na to pytanie. Wynika to nie tylko z braku jednoznacznego przepisu określającego, jakie podmioty mogą w sposób wiążący skierować daną osobę na test i czy może uczynić to pracodawca w ramach realizacji obowiązku zapewnienia odpowiedniego poziomu bhp w zakładzie pracy. Niespójne jest również stanowisko właściwych organów państwowych w tej sprawie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right