Porada
Jak wykazać w sprawozdaniu zakup gruntu
W tamtym roku dokonaliśmy zakupu gruntu za 10 mln zł, ale na razie zapłaciliśmy tylko 2 mln zł. Pozostała zapłata będzie w 2021 r. i 2022 r. Jak ująć to zdarzenie w sprawozdaniu (w tym w rachunku przepływów pieniężnych)?
Zakup gruntu powinien być ujęty zgodnie z jego przeznaczeniem. Jeśli jednostka czytelnika należy do grona podmiotów prowadzących działalność deweloperską, to tego typu transakcja jest przede wszystkim zakupem towaru - jeśli oczywiście jednostka dokonała zakupu z zamiarem wykorzystania gruntu pod przedsięwzięcie deweloperskie. Grunt też może być zakwalifikowany jako nieruchomość zaliczona do inwestycji, jeśli nie będzie służył jednostce - zarówno deweloperowi, jak i innemu podmiotowi - do wykorzystywania w działalności operacyjnej. Jeśli natomiast został nabyty na potrzeby operacyjne jednostki, wówczas będzie środkiem trwałym.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right