Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2021-03-20

Jak wykazać w sprawozdaniu zakup gruntu

W tamtym roku dokonaliśmy zakupu gruntu za 10 mln zł, ale na razie zapłaciliśmy tylko 2 mln zł. Pozostała zapłata będzie w 2021 r. i 2022 r. Jak ująć to zdarzenie w sprawozdaniu (w tym w rachunku przepływów pieniężnych)?

Zakup gruntu powinien być ujęty zgodnie z jego przeznaczeniem. Jeśli jednostka czytelnika należy do grona podmiotów prowadzących działalność deweloperską, to tego typu transakcja jest przede wszystkim zakupem towaru - jeśli oczywiście jednostka dokonała zakupu z zamiarem wykorzystania gruntu pod przedsięwzięcie deweloperskie. Grunt też może być zakwalifikowany jako nieruchomość zaliczona do inwestycji, jeśli nie będzie służył jednostce - zarówno deweloperowi, jak i innemu podmiotowi - do wykorzystywania w działalności operacyjnej. Jeśli natomiast został nabyty na potrzeby operacyjne jednostki, wówczas będzie środkiem trwałym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00