Artykuł
Na podpisanie umowy strony mają tylko 21 dni
Trzeba w niej określić cenę nieruchomości i przekazywanych gminie lokali, zobowiązania stron i zabezpieczenie ich wykonania. Można też fakultatywnie wprowadzić kary umowne
Finalnym etapem procedury będzie podpisanie umowy sprzedaży nieruchomości gminnej z częściowym rozliczeniem lokalami/budynkami. Należy ją zawrzeć w ciągu 21 dni od rozstrzygnięcia przetargu, z tym że wyznaczony termin nie może być krótszy niż 7 dni od dnia doręczenia zawiadomienia o wyniku przetargu. Ze strony samorządu podpisywać ją będzie jednoosobowo wójt, burmistrz, prezydent miasta albo działający na podstawie jego upoważnienia zastępca samodzielnie albo wraz z inną upoważnioną przez włodarza osobą. Po drugiej stronie umowę zawierać będzie inwestor, który wygrał przetarg.
Postanowienia
Jak twierdzi Mateusz Karciarz, prawnik w Kancelarii Radców Prawnych Zygmunt Jerzmanowski i Wspólnicy sp.k. w Poznaniu, po zakończeniu całej procedury określonej w ustawie z 16 grudnia 2020 r. o rozliczaniu ceny lokali lub budynków w cenie nieruchomości zbywanych z gminnego zasobu nieruchomości (Dz.U. z 2021 r. poz. 223; dalej: u.r.c.l.b.) umowa sprzedaży nieruchomości zbywanej w przetargu powinna być dla stron już tylko potwierdzeniem wcześniej ustalonych warunków.
Podstawowe elementy takiej umowy określa art. 9 u.r.c.l.b. ramka ‒ Uwagę na obligatoryjne elementy umowy określone w ww. przepisie powinny zwrócić nie tylko same strony tej umowy, ale przede wszystkim notariusz, który ją sporządza – podkreśla Mateusz Karciarz.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right