Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2021-03-18

Na podpisanie umowy strony mają tylko 21 dni

Trzeba w niej określić cenę nieruchomości i przekazywanych gminie lokali, zobowiązania stron i zabezpieczenie ich wykonania. Można też fakultatywnie wprowadzić kary umowne

Finalnym etapem procedury będzie podpisanie umowy sprzedaży nieruchomości gminnej z częściowym rozliczeniem lokalami/budynkami. Należy ją zawrzeć w ciągu 21 dni od rozstrzygnięcia przetargu, z tym że wyznaczony termin nie może być krótszy niż 7 dni od dnia doręczenia zawiadomienia o wyniku przetargu. Ze strony samorządu podpisywać ją będzie jednoosobowo wójt, burmistrz, prezydent miasta albo działający na podstawie jego upoważnienia zastępca samodzielnie albo wraz z inną upoważnioną przez włodarza osobą. Po drugiej stronie umowę zawierać będzie inwestor, który wygrał przetarg.

Postanowienia

Jak twierdzi Mateusz Karciarz, prawnik w Kancelarii Radców Prawnych Zygmunt Jerzmanowski i Wspólnicy sp.k. w Poznaniu, po zakończeniu całej procedury określonej w ustawie z 16 grudnia 2020 r. o rozliczaniu ceny lokali lub budynków w cenie nieruchomości zbywanych z gminnego zasobu nieruchomości (Dz.U. z 2021 r. poz. 223; dalej: u.r.c.l.b.) umowa sprzedaży nieruchomości zbywanej w przetargu powinna być dla stron już tylko potwierdzeniem wcześniej ustalonych warunków.

Podstawowe elementy takiej umowy określa art. 9 u.r.c.l.b. ramka ‒ Uwagę na obligatoryjne elementy umowy określone w ww. przepisie powinny zwrócić nie tylko same strony tej umowy, ale przede wszystkim notariusz, który ją sporządza – podkreśla Mateusz Karciarz.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00