comment
Porada
Data publikacji: 2021-03-10
W zaświadczeniu o dochodach nie trzeba ujmować PPK
Zatrudniamy kilku emerytów na umowy o pracę na część etatu oraz na umowę zlecenia. Wystawiliśmy zaświadczenia do ZUS o rocznych przychodach z 2020 r. Uwzględniliśmy wszystkie przychody, w tym np. wpłatę na PPK. Czy postąpiliśmy prawidłowo?
odpowiedź
Płatnicy składek, którzy zatrudniają na umowę o pracę, umowę zlecenia osoby pobierające emeryturę lub rentę, mają obowiązek złożyć w ZUS zaświadczenie o uzyskanych przez nich przychodach. Trzeba to zrobić co roku do końca lutego (w tym roku 28 lutego przypadł w niedzielę, dlatego termin uległ przesunięciu do 1 marca 2021 r.). Na podstawie zaświadczenia ZUS ustali, czy nie doszło do przekroczenia kwot granicznych, ponieważ świadczeniobiorcy mogą co prawda dorabiać, ale zarobek jest limitowany.
Pozostało 87% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka