Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2021-03-10

W zaświadczeniu o dochodach nie trzeba ujmować PPK

Zatrudniamy kilku emerytów na umowy o pracę na część etatu oraz na umowę zlecenia. Wystawiliśmy zaświadczenia do ZUS o rocznych przychodach z 2020 r. Uwzględniliśmy wszystkie przychody, w tym np. wpłatę na PPK. Czy postąpiliśmy prawidłowo?

odpowiedź

Płatnicy składek, którzy zatrudniają na umowę o pracę, umowę zlecenia osoby pobierające emeryturę lub rentę, mają obowiązek złożyć w ZUS zaświadczenie o uzyskanych przez nich przychodach. Trzeba to zrobić co roku do końca lutego (w tym roku 28 lutego przypadł w niedzielę, dlatego termin uległ przesunięciu do 1 marca 2021 r.). Na podstawie zaświadczenia ZUS ustali, czy nie doszło do przekroczenia kwot granicznych, ponieważ świadczeniobiorcy mogą co prawda dorabiać, ale zarobek jest limitowany.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00