Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2021-01-31

Transport odpadów wymaga potwierdzenia z BDO. Ale w jakiej formie?

Jest spór o to, czy do kontroli wystarczy postać elektroniczna, czy też konieczny jest wydruk dokumentu. Za pierwszą opcją opowiadają się resort klimatu i orzecznictwo sądowe, za drugą - organy administracji

Kierujący pojazdem, którym są transportowane odpady, w trakcie przewozu ma obowiązek posiadać potwierdzenie wygenerowane z Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (dalej: BDO), umożliwiające weryfikację informacji zawartych w karcie przekazania odp adów ze stanem rzeczywistym. Tak stanowi art. 69 ust. 1a ustawy o odpadach (dalej: u.o.). W praktyce powstały wątpliwości, czy takie potwierdzenie może być okazane w trakcie kontroli w formie elektronicznej, np. na tablecie lub telefonie. Zasadniczo zezwala na to komunikat zamieszczony na stronach internetowych BDO. W jednej ze spraw kontrolerzy uznali jednak, że to forma nieprawidłowa, a konieczny jest wydruk potwierdzenia. W związku z tym wojewódzki inspektor transportu drogowego nałożył na przedsiębiorcę karę w wysokości 10 500 zł na podstawie art. 92 a ust. 1 o transporcie drogowym (dalej: u.t.d.). W wyniku odwołania ukaranego główny inspektor transportu drogowego wprawdzie uchylił decyzję organu I instancji, ale równocześnie nałożył karę w wysokości 10 000 zł. Przedsiębiorca złożył skargę i w jej efekcie decyzja o nałożeniu kary została uchylona przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku wyrokiem z 10 grudnia 2020 r. (sygn. akt II SA/Bk 722/20).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00