Porada
Jak naprawić brak rozliczenia inwentaryzacji w poprzednich latach
TEMAT: Niewyjaśnione różnice
PROBLEM: Kiedy można zastosować kompensatę
Przejęliśmy księgi nowego klienta od października 2020 r. W saldach na początek 2020 r. są informacje o stwierdzeniu niedoborów i nadwyżek za 2019 r. Przeanalizowaliśmy zapisy i są to kwoty nadal nierozliczone. Jak to uporządkować?
Rozliczenie inwentaryzacji powinno odbyć się na podstawie decyzji kierownika jednostki poprzedzonej wcześniej ustaleniami co do przyczyn różnic. Obecnie pierwszym krokiem, jaki należy zrobić, to poszukać dokumentów dotyczących przyczyn rozbieżności stwierdzonych w czasie inwentaryzacji na koniec 2019 r. Być może są w jednostce. Z perspektywy biura rachunkowego trudno powiedzieć, czy te różnice podlegają kompensacie, czy należy je zaliczyć do kosztów czy wskazać osoby które powinny pokryć te niedobory.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right