Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2009-11-03

Dodatkowa umowa-zlecenie zawarta z własnym pracownikiem

Zatrudniamy pracownika na umowę o pracę z wynagrodzeniem 2500 zł. Potrzebujemy jeszcze kogoś do prac zleconych polegających na zbieraniu od klientów zamówień i wprowadzaniu ich do komputera. Wynagrodzenie ma być ustalone godzinowo. Czy ze względu na obecne opodatkowanie ryczałtowe umów-zleceń do 200 zł oraz nieodliczanie składek na ZUS lepiej będzie przyjąć osobę z zewnątrz czy zawrzeć dodatkową umowę-zlecenie z naszym pracownikiem?

Do celów ubezpieczeń społecznych za pracownika uważa się nie tylko osobę pozostającą w stosunku pracy, ale także m.in. osobę wykonującą pracę na podstawie umowy-zlecenia zawartej z własnym pracodawcą. Gdy pracodawca zatrudni swojego pracownika na dodatkową umowę-zlecenie, nie zgłasza go odrębnie do ZUS jako zleceniobiorcę. Sporządzając dokumenty rozliczeniowe do ZUS za dany miesiąc, musi jedynie sumować uzyskane przez pracownika w tym miesiącu wynagrodzenie z umowy o pracę oraz osiągnięty przychód ze zlecenia. Od łącznej podstawy wymiaru nalicza wszystkie składki na ubezpieczenia społeczne oraz zdrowotne.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00