Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-06-27

Gadżety promocyjne - kosztem reklamy

Czy wydatki na ologowane drobne produkty promocyjne wymienione powyżej przekazywane klientom i kontrahentom stanowią wydatki reklamowe i co za tym idzie, czy są kosztami uzyskania przychodu w myśl art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

Interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z 30 stycznia 2009 r. (nr IPPB5/423-233/08-2/MW)

Stan faktyczny

Spółka nabywa drobne produkty promocyjne zaopatrzone w logo spółki, np. koszulki, długopisy, zestawy upominkowe (kawa, słodycze wraz z ulotką, ologowane), parasole, kalendarze, smycze, breloki, maskotki, kalkulatory.

Pytanie

Stanowisko podatnika

(...) Mając na uwadze powyższe - zdaniem spółki - reprezentacją nie jest zwyczajowe, praktykowane powszechnie przekazanie niedrogiego, nieokazałego, powszechnego produktu reklamowego na którym umieszczone jest logo firmy, celem którego jest przede wszystkim dostarczenie potencjalnym klientom lub kontrahentom informacji o firmie lub o produktach czy też usługach.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00