Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2009-02-24

Wartość materiałów odpisana w koszty

Spółka świadczy usługi budowlano-montażowe. Nie prowadzi magazynu. Wszystkie materiały ewidencjonowane są bezpośrednio w koszty. Z końcem roku okazało się, że jedna umowa z kontrahentem została rozwiązana, ale spółka kupiła już materiał potrzebny do wykonania tej usługi. Ponieważ materiał ten nie został pobrany do montażu, nie można jego wartości spisać w koszty. Czy w związku z tym na koniec roku posiadane materiały można zostawić na koncie „Zapasy”, mimo że spółka nie prowadzi magazynu? Czy przy tego rodzaju działalności zrezygnowanie z prowadzenia magazynu jest dobrym rozwiązaniem?

Na dzień bilansowy jednostka powinna dokonać korekty kosztów i ustaloną w toku inwentaryzacji wartość niezużytych materiałów zaewidencjonować na koncie zapasów. Ze względu na realizację usług budowlanych, które są rozliczane w specyficzny sposób, wskazane byłoby prowadzenie magazynu i zarachowywanie do kosztów tylko faktycznie zużytych materiałów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00