Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2007-08-14

Zakup CB-radia, GPS jako koszt

Planuję zakup CB-radia oraz GPS do samochodu wprowadzonego do środków trwałych. W przyszłości, w razie sprzedaży samochodu, zostaną one przeniesione do innego z naszych samochodów. Czy zakup ten może być kosztem uzyskania przychodu?

Wydatki na zakup CB-radia oraz GPS mogą być kosztem. Jeśli ich wartość nie będzie przekraczała 3500 zł, należy je ująć bezpośrednio w kosztach. W przeciwnym razie wydatki te będą kosztem w postaci odpisów amortyzacyjnych. Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23 u.p.d.o.f. Definicja ta obejmuje wszelkie wydatki ponoszone przy prowadzeniu działalności gospodarczej, pod warunkiem że pomiędzy tymi wydatkami a przychodem zachodzi związek przyczynowo-skutkowy tego typu, że poniesione wydatki mają wpływ na powstanie lub zwiększenie tego przychodu. Wpływ poniesionego kosztu na przychody nie musi bezpośrednio powodować powstania przychodu. Wystarczy, aby był związany pośrednio z przychodem. W orzecznictwie podkreśla się również, że wystarczające jest, aby poniesiony koszt mógł (racjonalnie oceniając) spowodować powstanie przychodu w przyszłości. Tak orzekł np. NSA w wyroku z 12 maja 1999 r. (sygn. akt I SA/Wr 482/97, publ. LEX). Zakup SB-radia lub GPS do samochodu używanego w firmie umożliwia lepsze jego wykorzystanie. Przykładowo, kontakt przez CB-radio umożliwia ominięcie korków. To z kolei przekłada się bezpośrednio na ilość spraw możliwych do załatwienia w tym samym czasie. Podobnie GPS, który umożliwia szybszy dojazd do klienta lub kontrahenta. To zaś powoduje, że klienci są zadowoleni z szybkiej i sprawnej obsługi. Może to wpłynąć na zwiększenie przychodów. Punktualność w biznesie wywiera również pozytywny wpływ na budowanie zaufania i zacieśnianie więzi między kontrahentami. Przekłada się to na zachowanie i zabezpieczenie źródła przychodu oraz może wpłynąć na zwiększenie przychodów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00