comment
Artykuł
Data publikacji: 2018-07-03
Rada pracowników nowym organem w przedsiębiorstwie
Prezydent podpisał ustawę o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji. Dla pracodawców oznacza to powstanie rad pracowników.
Grzegorz Wróblewski
Ustawa z 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji1 nakazuje tworzenie w przedsiębiorstwach rad pracowników. Mają one reprezentować pracowników w kontaktach z pracodawcą, w tym pośredniczyć i pomagać w rozwiązywaniu ewentualnych konfliktów. Pracodawca zobowiązany jest do przekazywania radom informacji dotyczących m.in. działalności i sytuacji ekonomicznej pracodawcy, stanu zatrudnienia i przewidywanych w tym zakresie zmian, działań mogących powodować istotne zmiany w organizacji pracy lub podstawach zatrudnienia.
Na szczęście nie w każdym przedsiębiorstwie będzie musiała powstać rada pracowników. Generalnie ustawa obowiązuje pracodawców wykonujących działalność gospodarczą i zatrudniających co najmniej 50 pracowników. Jednakże do 23 marca 2008 r. przepisy ustawy stosowane będą do pracodawców zatrudniających co najmniej 100 pracowników.
Pozostało 90% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right