comment
Artykuł
Data publikacji: 2018-06-27
Zakładamy skład podatkowy
Producenci wyrobów akcyzowych zharmonizowanych i ci, którzy je przetwarzają, mają często kłopoty z uzyskaniem zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego. Nie jest to bowiem operacja łatwa, a jej powodzenie zależy m.in. od prawidłowo sporządzonego wniosku i prawidłowo napisanego regulaminu funkcjonowania składu.
Bogusław Śledź
boguslaw1959@poczta.onet.pl
Zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego wydaje w drodze decyzji administracyjnej, na pisemny wniosek przedsiębiorcy, . Aby je otrzymać, trzeba spełnić warunki określone w art. 31 ustawy z 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz.U. Nr 29, poz. 257 z późn.zm.). . Osoba, która chciałaby magazynować wyroby akcyzowe zharmonizowane, wyprodukowane lub przetworzone przez inny podmiot, powinna dodatkowo uzyskać określoną minimalną wysokość obrotu wyrobami akcyzowymi zharmonizowanymi, złożyć zabezpieczenie akcyzowe w wymaganej wysokości i spełnić warunki dotyczące sposobu oraz minimalnego okresu magazynowania tych wyrobów. Ubiegając się o zezwolenie na prowadzenie składu trzeba przede wszystkim prawidłowo sporządzić wniosek. Jego wzór określa rozporządzenie Ministra Finansów z 1 marca 2004 r. w sprawie zezwoleń na prowadzenie składu podatkowego, działalności jako zarejestrowany handlowiec oraz niezarejestrowany handlowiec, a także na wykonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego (Dz.U. Nr 35, poz. 312 z późn.zm.). Podane są tam także dokumenty, jakie zainteresowany dołącza do wniosku o wydanie zezwolenia na prowadzenie składu.
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie