Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2007-01-01 do 2009-03-01
Wersja archiwalna od 2007-01-01 do 2009-03-01
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW1)
z dnia 1 marca 2004 r.
w sprawie zezwoleń na prowadzenie składu podatkowego, działalności jako zarejestrowany handlowiec oraz niezarejestrowany handlowiec, a także na wykonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego
(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2006 r., Nr 245, poz. 1783) Pokaż wszystkie zmiany
Na podstawie art. 31 ust. 3 oraz art. 61 ust. 3 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa:
1) szczegółowy sposób wydawania oraz cofania zezwoleń na:
a) prowadzenie składu podatkowego,
b) prowadzenie działalności jako zarejestrowany handlowiec,
c) prowadzenie działalności jako niezarejestrowany handlowiec,
d) wykonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego;
2) wzory wniosków o wydanie zezwoleń, o których mowa w pkt 1, a także rodzaje dokumentów, które powinny być dołączone do wniosków;
3) wymagane minimalne wysokości obrotu wyrobami akcyzowymi zharmonizowanymi, sposób ustalania wysokości składanego zabezpieczenia akcyzowego oraz sposób i minimalny okres magazynowania wyrobów akcyzowych zharmonizowanych dla podmiotu prowadzącego działalność polegającą na magazynowaniu w składzie podatkowym wyrobów akcyzowych zharmonizowanych, wyprodukowanych lub przetworzonych przez inny podmiot.
§ 2.[Wniosek o wydanie zezwolenia] 1. Podmiot ubiegający się o wydanie zezwoleń, o których mowa w § 1 pkt 1, składa do właściwego naczelnika urzędu celnego wniosek o wydanie zezwolenia wraz z wymaganymi dokumentami.
2. Wzór wniosku o wydanie zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego, działalności jako zarejestrowany handlowiec oraz niezarejestrowany handlowiec określa załącznik nr 1 [1] do rozporządzenia.
3. Wzór wniosku o wydanie zezwolenia na wykonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
3a. [2] Wzór wniosku o wydanie zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego rolnikowi wytwarzającemu na własny użytek ester lub czysty olej roślinny określa załącznik nr 3 [3] do rozporządzenia.
4. [4] Dokumenty, o których mowa w ust. 1, powinny być dołączone w oryginale lub uwierzytelnionej kopii oraz zawierać dane aktualne w dniu składania wniosku o wydanie zezwolenia. Dokument, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 6 lit. a, nie może być sporządzony wcześniej niż 1 miesiąc przed dniem złożenia wniosku, natomiast dokumenty, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 6 lit. b oraz § 3a ust. 1 pkt 1, nie mogą być sporządzone wcześniej niż 3 miesiące przed dniem złożenia wniosku.
Rozdział 2
Zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego
§ 3.[Dokumenty dołączane do wniosku] 1. Do wniosku o wydanie zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego, z zastrzeżeniem § 3a, należy dołączyć: [5]
1) dokument potwierdzający, iż wnioskodawca jest podatnikiem podatku od towarów i usług (VAT);
2) dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do korzystania z miejsca, w którym ma być prowadzony skład podatkowy, zawierający adres i numer ewidencyjny działki, na której znajdować się ma skład podatkowy;
3) zaświadczenie o nadaniu statystycznego numeru identyfikacyjnego REGON;
4) decyzję o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej (NIP);
5) potwierdzenie zgłoszenia rejestracyjnego podatnika podatku akcyzowego;
6) zaświadczenie wydane przez:
a) właściwego naczelnika urzędu skarbowego i naczelnika urzędu celnego o niezaleganiu przez wnioskodawcę z podatkami stanowiącymi dochód budżetu państwa oraz cłem,
b) właściwy dla siedziby lub miejsca zamieszkania oddział Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o niezaleganiu przez wnioskodawcę z wpłatami na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne;
7) informację z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności osób kierujących działalnością wnioskodawcy za przestępstwo przeciw wiarygodności dokumentów, mieniu, obrotowi pieniędzmi i papierami wartościowymi, przestępstwo przeciw obrotowi gospodarczemu lub przestępstwo skarbowe;
8) oświadczenie wnioskodawcy, że w stosunku do niego nie jest prowadzone postępowanie egzekucyjne, upadłościowe, z wyłączeniem postępowania upadłościowego z możliwością zawarcia układu, ani likwidacyjne;
9) odpis z rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej;
10) szacunkowe dane dotyczące ilości wyrobów akcyzowych zharmonizowanych, które mają być produkowane, przetwarzane, magazynowane, przyjmowane i wysyłane w składzie podatkowym w okresie jednego miesiąca;
11) szacunkowe dane dotyczące rodzajów i ilości surowców zużywanych do produkcji i przetwarzania wyrobów akcyzowych zharmonizowanych;
12) szacunkowe dane na temat ilości lub wartości wyrobów akcyzowych zharmonizowanych, będących przedmiotem dostawy lub nabycia wewnątrzwspólnotowego w okresie jednego miesiąca;
13) oświadczenie wnioskodawcy, że miejsce, w którym ma być prowadzony skład podatkowy, spełnia warunki do prowadzenia działalności gospodarczej, wymagane przez Państwową Inspekcję Sanitarną, Inspekcję Ochrony Środowiska, Państwową Straż Pożarną oraz Państwową Inspekcję Pracy;
14) inne dokumenty, wymagane na podstawie przepisów odrębnych, związane z działalnością wykonywaną w składzie podatkowym lub rodzajem wyrobów akcyzowych, w szczególności wymagane koncesje lub zezwolenia;
15) szczegółowy plan składu podatkowego wraz z określeniem powierzchni oraz opisem sposobu odgrodzenia i zabezpieczenia miejsca magazynowania wyrobów akcyzowych zharmonizowanych w składzie podatkowym;
16) projekt regulaminu funkcjonowania składu podatkowego.
2. Do wniosku o wydanie zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego podmiot posiadający już zezwolenie na prowadzenie innego składu podatkowego dołącza dokumenty określone w ust. 1 pkt 2, 5-8 i 10-16.
§ 3a.[Inne dokumenty dołączane do wniosku] [6] 1. Do wniosku, o którym mowa w § 2 ust. 3a, wnioskodawca będący rolnikiem w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o biokomponentach i biopaliwach ciekłych (Dz. U. Nr 169, poz. 1199), zwanej dalej „ustawą o biokomponentach i biopaliwach ciekłych”, dołącza:
1) zaświadczenie wydane przez właściwy dla miejsca zamieszkania albo siedziby oddział Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub jednostkę organizacyjną Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego o niezaleganiu przez wnioskodawcę z wpłatami na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne;
2) szacunkowe dane dotyczące ilości estru lub czystego oleju roślinnego, które mają być produkowane i magazynowane w składzie podatkowym, w okresie jednego miesiąca;
3) dokumenty określone w § 3 ust. 1 pkt 2-5, pkt 6 lit. a, pkt 7, 8, 11, 13, 15 oraz 16;
2. Jeżeli z wnioskiem, o którym mowa w ust. 1, występuje grupa producentów rolnych, o której mowa w art. 2 ust. 3 pkt 2 ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych, oprócz dokumentów określonych w ust. 1, należy dołączyć decyzję marszałka województwa, na podstawie której grupa ta została wpisana do rejestru grup producentów rolnych, o którym mowa w przepisach ustawy z dnia 15 września 2000 r. o grupach producentów rolnych i ich związkach oraz o zmianie innych ustaw (Dz. U. Nr 88, poz. 983, z 2003 r. Nr 229, poz. 2273, z 2004 r. Nr 162, poz. 1694 oraz z 2005 r. Nr 175, poz. 1462).
§ 4.[Ocena miejsca przeznaczonego na prowadzenie składu podatkowego] Właściwy naczelnik urzędu celnego, w terminie do 7 dni od dnia złożenia wniosku, dokonuje w obecności wnioskodawcy lub osoby reprezentującej wnioskodawcę oceny miejsca przeznaczonego na prowadzenie składu podatkowego. Z czynności tej sporządza się protokół zawierający w szczególności ustalenia dotyczące lokalizacji, powierzchni, sposobu odgrodzenia i zabezpieczenia miejsca magazynowania wyrobów akcyzowych zharmonizowanych w składzie podatkowym od innych powierzchni i terenów oraz opis wyposażenia systemu zabezpieczenia technicznego i biurowego.
§ 5.[Złożenie zabezpieczenia akcyzowego] 1. Przed wydaniem zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego właściwy naczelnik urzędu celnego wzywa wnioskodawcę do złożenia zabezpieczenia akcyzowego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
2. Jeżeli zabezpieczenie akcyzowe nie zostanie złożone w terminie, o którym mowa w ust. 1, naczelnik urzędu celnego wydaje decyzję o odmowie wydania zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego.
3. Zabezpieczenie akcyzowe z określonym terminem ważności, składane jako warunek wydania zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego, powinno być przedłużone najpóźniej na miesiąc przed upływem terminu jego ważności. Termin ważności nowego zabezpieczenia biegnie od dnia następnego po dniu wygaśnięcia uprzednio złożonego zabezpieczenia.
4. W przypadku upływu terminu ważności zabezpieczenia, o którym mowa w ust. 3, wyroby akcyzowe zharmonizowane nie mogą być wprowadzane i wyprowadzane ze składu podatkowego.
§ 6.[Regulamin funkcjonowania składu podatkowego] 1. Właściwy naczelnik urzędu celnego, wydając zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego, zatwierdza przedłożony przez wnioskodawcę regulamin funkcjonowania składu podatkowego.
2. Każda zmiana regulaminu funkcjonowania składu podatkowego wymaga zatwierdzenia przez właściwego naczelnika urzędu celnego.
§ 7.[Ważność zezwolenia] 1. Zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego jest wydawane na czas oznaczony lub nieoznaczony, w terminie do 30 dni od dnia złożenia wniosku.
2. Zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego na czas oznaczony wydawane jest na 3 lata. Wniosek o wydanie zezwolenia na kolejny okres należy złożyć nie później niż 3 miesiące przed upływem ważności zezwolenia.
3. [7] Do wniosku, o którym mowa w ust. 2, należy dołączyć dokumenty określone w § 3 ust. 1 pkt 6-8, z zastrzeżeniem ust. 4.
4. [8] Do wniosku, o którym mowa w ust. 2, złożonego przez wnioskodawcę, o którym mowa w § 3a, należy dołączyć dokumenty określone w § 3 ust. 1 pkt 6 lit. a, pkt 7 i 8 oraz w § 3a ust. 1 pkt 1.
§ 8.[Miejsce prowadzenia składu podatkowego] W zezwoleniu na prowadzenie składu podatkowego określa się tylko jedno miejsce prowadzenia składu podatkowego oraz wskazuje się ewentualne miejsca prowadzenia innych składów podatkowych.
§ 9.[Warunki wydania zezwolenia] Nie wydaje się zezwolenia na prowadzenie w jednym miejscu lub pomieszczeniu więcej niż jednego składu podatkowego.
§ 10.[Zmiana zezwolenia] W przypadku gdy zmiana danych zawartych we wniosku wpływa na zmianę treści udzielonego zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego lub dotyczy warunków określonych w art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym, zwanej dalej „ustawą”, właściwy naczelnik urzędu celnego wydaje decyzję w sprawie zmiany zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego z zastrzeżeniem § 11.
§ 11.[Zmiana miejsca składu podatkowego] Zmiana miejsca składu podatkowego wymaga uzyskania nowego zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego.
§ 12.[Usuwanie uchybień] 1. Właściwy naczelnik urzędu celnego, przed podjęciem z urzędu decyzji o cofnięciu zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego, wzywa prowadzącego skład podatkowy do usunięcia stwierdzonych uchybień w określonym terminie.
2. Właściwy naczelnik urzędu celnego, przed wydaniem decyzji o cofnięciu zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego, przeprowadza kontrolę składu podatkowego w zakresie rozliczeń należności podatkowych oraz aktualnego stanu ilościowego i jakościowego wyrobów akcyzowych znajdujących się w składzie podatkowym.
Rozdział 3
Szczegółowe warunki dla podmiotu magazynującego w składzie podatkowym wyroby akcyzowe zharmonizowane, wyprodukowane i przetworzone przez inny podmiot niż prowadzący skład podatkowy
§ 13.[Warunki dodatkowe] 1. W przypadku podmiotu prowadzącego działalność polegającą na magazynowaniu wyrobów akcyzowych zharmonizowanych, wyprodukowanych lub przetworzonych przez inny podmiot, dodatkowym warunkiem wydania zezwolenia jest:
1) dla wyrobów tytoniowych - minimalna wysokość obrotu w roku poprzedzającym dany rok podatkowy wynosząca 700 mln zł;
1a) dla napojów alkoholowych - minimalna wysokość obrotu w roku poprzedzającym dany rok podatkowy wynosząca 100 mln zł;
2) dla paliw silnikowych, olejów opałowych - pojemność magazynowa co najmniej na poziomie 5000 m3;
2a) [9] dla olejów smarowych - minimalna wysokość obrotu w roku poprzedzającym dany rok podatkowy wynosząca 20 mln zł;
3) dla gazu - pojemność magazynowa co najmniej na poziomie 500 m3.
2. Wysokość obrotu, o której mowa w ust. 1 pkt 1, powinna być wyliczona na podstawie ceny sprzedaży, pomniejszonej o podatek od towarów i usług.
3. [10] W przypadku napojów alkoholowych, wyrobów tytoniowych i olejów smarowych, podmiot, o którym mowa w ust. 1, rozpoczynający działalność, złoży oświadczenie, w którym zadeklaruje osiągnięcie w danym roku minimalnej wysokości obrotu, w podziale na kolejne miesiące. Nieosiągnięcie deklarowanych obrotów w okresie trzech pierwszych miesięcy działalności powoduje cofnięcie zezwolenia.
4. [11] Minimalny okres magazynowania przez podmiot, o którym mowa w ust. 1, wyrobów akcyzowych zharmonizowanych wynosi 5 dni, licząc od daty przyjęcia wyrobów do składu. W przypadku składów magazynowych, w których magazynowane są paliwa silnikowe, oleje opałowe, oleje smarowe i gaz, średnioroczny okres składowania w danym magazynie wynosi minimum 2 dni.
4a. W przypadku przeładunku cystern kolejowych z gazem płynnym zgodnie z przepisami § 90-93 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych, rurociągi dalekosiężne do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 98, poz. 1067 oraz z 2003 r. Nr 1, poz. 8), do podmiotu prowadzącego taką działalność nie stosuje się ust. 1 pkt 3 i ust. 4. W tym przypadku nie ustala się minimalnego okresu magazynowania.
4b. W przypadku podmiotów posiadających certyfikaty przewoźnika lotniczego wydane na podstawie rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 maja 2003 r. w sprawie certyfikacji działalności w lotnictwie cywilnym (Dz.U. Nr 146, poz. 1421) i posiadających upoważnienie do wykonywania regularnych przewozów na określonych trasach i obszarach wydane przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego na podstawie art. 191 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz.U. Nr 130, poz. 1112, z późn. zm.) nie stosuje się ust. 1 pkt 1 i 1a oraz ust. 3 i 4.
4c. W przypadku podmiotu, który prowadzi działalność polegającą na magazynowaniu wyrobów akcyzowych zharmonizowanych, o których mowa w § 14 ust. 1 oraz § 18 ust. 1, 1a i 1b rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 97, poz. 966, z późn. zm.) - wyprodukowanych lub przetworzonych przez inny podmiot i nieprzeznaczonych do odsprzedaży - i który zużywa te wyroby do produkcji wyrobów niebędących wyrobami akcyzowymi, nie stosuje się przepisów ust. 1 pkt 1a, 2, 3 i ust. 4 oraz nie ustala się minimalnego okresu magazynowania, pod warunkiem, że:
1) podmiot ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego posiada warunki techniczne umożliwiające produkcję wyrobów niebędących wyrobami akcyzowymi z wykorzystaniem wyrobów akcyzowych zharmonizowanych;
2) skład podatkowy będzie znajdował się w miejscu produkcji wyrobów niebędących wyrobami akcyzowymi.
5. W przypadku podmiotu, o którym mowa w ust. 1, wyroby akcyzowe zharmonizowane, magazynowane w składzie podatkowym mogą być poddawane zwyczajowym czynnościom mającym na celu zapewnienie ich utrzymania w niezmienionym stanie oraz przygotowanie ich do dystrybucji lub odsprzedaży.
6. Szczegółowe warunki dotyczące magazynowania wyrobów akcyzowych zharmonizowanych, objętych szczególnym nadzorem podatkowym określają przepisy dotyczące szczególnego nadzoru podatkowego.
§ 14.[Wysokość zabezpieczenia] 1. Właściwy naczelnik urzędu celnego ustala wysokość zabezpieczenia generalnego w oparciu o oświadczenie podmiotu, o którym mowa w § 13 ust. 1, w sprawie wysokości zobowiązania podatkowego:
1) obliczonego - w przypadku, o którym mowa w art. 45 ust. 1 pkt 1 ustawy, lub
2) oszacowanego - w przypadku, o którym mowa w art. 45 ust. 1 pkt 2 ustawy.
2. Zabezpieczenie ustalone w sposób, o którym mowa w ust. 1, powiększa się o 30 %.
3. Jeżeli zabezpieczenie określone w sposób, o którym mowa w ust. 2, nie zapewni pokrycia kwoty wynikającej z zobowiązania podatkowego, właściwy naczelnik urzędu celnego ustala wysokość zabezpieczenia generalnego na poziomie wyższym.
4. Wysokość zabezpieczenia akcyzowego powinna być aktualizowana co sześć miesięcy, począwszy od dnia złożenia wniosku.
Rozdział 4
Zezwolenia na prowadzenie działalności jako zarejestrowany i niezarejestrowany handlowiec oraz na wykonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego
§ 15.[Prowadzenie działalności jako zarejestrowany handlowiec] Do wniosku o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności jako zarejestrowany handlowiec należy dołączyć:
1) dokumenty określone w § 3 ust. 1 pkt 1-9, 12 i 14;
2) plan miejsca, w którym będą odbierane i przechowywane wyroby akcyzowe zharmonizowane, wraz z określeniem powierzchni.
§ 16.[Stosowanie przepisów rozporządzenia] Do sposobu wydawania oraz cofania zezwolenia na prowadzenie działalności jako zarejestrowany handlowiec stosuje się odpowiednio przepisy § 3 ust. 2, § 4, 5 i § 7-12.
§ 17.[Prowadzenie działalności jako niezarejestrowany handlowiec] Do wniosku o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności jako niezarejestrowany handlowiec należy dołączyć:
1) dokumenty określone w § 3 ust. 1 pkt 1-9 i 14;
2) opis miejsca, w którym będą odbierane wyroby akcyzowe zharmonizowane, wraz z określeniem powierzchni.
§ 18.[Jednorazowe zabezpieczenie] W przypadku niezarejestrowanego handlowca właściwy naczelnik urzędu celnego ustala jednorazowe zabezpieczenie w wysokości wynikającej ze zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym, które powinno pokrywać w pełnej wysokości kwotę zawieszonego zobowiązania podatkowego.
§ 19.[Stosowanie przepisów rozporządzenia] Do sposobu wydawania oraz cofania zezwolenia na prowadzenie działalności jako niezarejestrowany handlowiec stosuje się odpowiednio przepisy § 4, 8, 9 i 12.
§ 20.[Przedstawiciel podatkowy] Do wniosku o wydanie zezwolenia na wykonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego należy dołączyć dokumenty określone w § 3 ust. 1 pkt 3-5 i 9 dotyczące podmiotu, wskazanego przez sprzedawcę, jako przedstawiciela podatkowego.
§ 21.[Stosowanie przepisów rozporządzenia] Do sposobu wydawania oraz cofania zezwolenia na dokonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego stosuje się odpowiednio przepisy § 5, 7, 10 i 12.
§ 22.[Stosowanie przepisów rozporządzenia] Przepisy § 17-21 stosuje się od dnia 1 maja 2004 r.
§ 23.[Wejście w życie] [12] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
|
1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 32, poz. 301, Nr 43, poz. 378 i Nr 93, poz. 834).
Załączniki do rozporządzenia Ministra Finansów
z dnia 1 marca 2004 r. (poz. 312)
Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
Załącznik nr 3
[1] Załącznik nr 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zezwoleń na prowadzenie składu podatkowego, działalności jako zarejestrowany handlowiec oraz niezarejestrowany handlowiec, a także na wykonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego (Dz.U. Nr 245, poz. 1783). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2007 r.
[2] § 2 ust. 3a dodany przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zezwoleń na prowadzenie składu podatkowego, działalności jako zarejestrowany handlowiec oraz niezarejestrowany handlowiec, a także na wykonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego (Dz.U. Nr 245, poz. 1783). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2007 r.
[3] Załącznik nr 3 dodany przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zezwoleń na prowadzenie składu podatkowego, działalności jako zarejestrowany handlowiec oraz niezarejestrowany handlowiec, a także na wykonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego (Dz.U. Nr 245, poz. 1783). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2007 r.
[4] § 2 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zezwoleń na prowadzenie składu podatkowego, działalności jako zarejestrowany handlowiec oraz niezarejestrowany handlowiec, a także na wykonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego (Dz.U. Nr 245, poz. 1783). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2007 r.
[5] § 3 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zezwoleń na prowadzenie składu podatkowego, działalności jako zarejestrowany handlowiec oraz niezarejestrowany handlowiec, a także na wykonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego (Dz.U. Nr 245, poz. 1783). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2007 r.
[6] § 3a dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zezwoleń na prowadzenie składu podatkowego, działalności jako zarejestrowany handlowiec oraz niezarejestrowany handlowiec, a także na wykonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego (Dz.U. Nr 245, poz. 1783). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2007 r.
[7] § 7 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zezwoleń na prowadzenie składu podatkowego, działalności jako zarejestrowany handlowiec oraz niezarejestrowany handlowiec, a także na wykonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego (Dz.U. Nr 245, poz. 1783). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2007 r.
[8] § 7 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zezwoleń na prowadzenie składu podatkowego, działalności jako zarejestrowany handlowiec oraz niezarejestrowany handlowiec, a także na wykonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego (Dz.U. Nr 245, poz. 1783). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2007 r.
[9] § 13 ust. 1 pkt 2a dodany przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zezwoleń na prowadzenie składu podatkowego, działalności jako zarejestrowany handlowiec oraz niezarejestrowany handlowiec, a także na wykonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego (Dz.U. Nr 245, poz. 1783). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2007 r.
[10] § 13 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. b) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zezwoleń na prowadzenie składu podatkowego, działalności jako zarejestrowany handlowiec oraz niezarejestrowany handlowiec, a także na wykonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego (Dz.U. Nr 245, poz. 1783). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2007 r.
[11] § 13 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. b) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zezwoleń na prowadzenie składu podatkowego, działalności jako zarejestrowany handlowiec oraz niezarejestrowany handlowiec, a także na wykonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego (Dz.U. Nr 245, poz. 1783). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2007 r.
[12] Rozporządzenie wchodzi w życie 5 marca 2004 r.