Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-02-21

Upominki dla kontrahentów - aspekt podatkowy i księgowy

Jakie wydatki można zaliczyć do kosztów reprezentacji i reklamy? Jak zaewidencjonować przekazane prezenty w księgach rachunkowych? Czy przekazane prezenty zawsze należy opodatkować podatkiem VAT? Co oznacza prezent o małej wartości i jakie to ma znaczenie dla firmy wręczającej prezent kontrahentowi?

Aneta Mazur
Koszty reprezentacji i reklamy
Rozpocznijmy od wyszczególnienia kosztów zaliczanych do reprezentacji i reklamy, które można znaleźć już co prawda w nieaktualnej, ale nadal pomocnej, bo dającej obraz o tym, jak rozumieć reprezentację i reklamę - Instrukcji nr 1/KI Ministerstwa Finansów z 1 lutego 1989 r. w sprawie zmian w typowych planach kont (Dz.Urz. Min.Fin. Nr 1, poz. 2).
I tak, koszty reprezentacji i reklamy obejmują między innymi:
1) wszelkie koszty związane z przyjmowaniem i utrzymywaniem delegacji lub kontrahentów zagranicznych, jak też koszty uczestnictwa gospodarzy w przyjęciach i imprezach organizowanych na rzecz tych delegacji lub kontrahentów (w tym m.in.: koszty hoteli, przejazdów, udział w przyjęciach, „kieszonkowe”),
2) koszty poczęstunków gości podmiotu gospodarczego, uczestników konferencji, przyjęć i posiedzeń, koszty poczęstunków z okazji świąt branżowych, państwowych, wręczania nagród i odznaczeń,
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00