comment
Artykuł
Data publikacji: 2005-12-05
Podróż służbowa a oddelegowanie - skutki podatkowe
Jak odróżnić podróż służbową od oddelegowania pracownika? Jak różnią się one w zakresie skutków podatkowych?
Dominika Dragan-Berestecka
doradca podatkowy
Zgodnie z art. 29 § 1 ustawy z 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (j.t. Dz.U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 z późn.zm.) jednym z obowiązkowych elementów umowy o pracę jest wskazanie miejsca świadczenia pracy. Jednak niekiedy interesy przedsiębiorstwa (np. konieczność realizacji danego projektu) powodują, że pracownik wyjeżdża do innej miejscowości bądź kraju, aby w innym miejscu świadczyć pracę na rzecz pracodawcy. Przyjmuje się powszechnie, iż pracownik przebywa wówczas w podróży służbowej. W praktyce, kiedy pobyt pracownika poza stałym miejscem pracy przedłuża się i trwa np. kilka miesięcy, rodzi się jednak pytanie, czy taki wyjazd powinno się traktować jako podróż służbową, czy też należałoby uznać, że stanowi on rodzaj oddelegowania pracowniczego.
Podróż służbowa
Podróżą służbową jest wykonywanie określonego przez pracodawcę zadania służbowego poza miejscowością, w której znajduje się siedziba pracodawcy lub poza stałym miejscem pracy pracownika, w ustalonym przez pracodawcę terminie. Ze względu na miejsce wyjazdu pracownika wyróżnia się podróże krajowe i zagraniczne.
Pozostało 90% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka