Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2005-07-11

Wydatki na badania rynku jako koszt

Jak prawidłowo udokumentować wydatki na badania rynkowe? Jak rozliczyć koszty badań marketingowych powiązanych z reklamą produktów?

Maria Dolna-Ciemniakowska
doradca podatkowy
Gospodarka wolnorynkowa wymaga od przedsiębiorców podejmowania niezbędnych działań, których zadaniem jest pozyskanie nowych klientów, jak również utrzymanie dotychczasowej bazy klientów. Do tego celu służą działania marketingowe, których zadanie polega na przystosowaniu podmiotu gospodarczego do zmieniającej się rzeczywistości rynkowej.
Działania marketingowe przybierają różne formy. Badanie rynku to oparte na naukowych podstawach rozpoznanie mechanizmu rynku, jego struktury, stanu i rozwoju jego elementów, w celu stworzenia przesłanek do podejmowania decyzji. Działania marketingowe polegające na badaniu rynku sprzyjają racjonalizacji podejmowanych decyzji gospodarczych, co w konsekwencji prowadzi do polepszenia osiąganych efektów ekonomicznych.
Wiele przedsiębiorstw decyduje się na przeprowadzenie badań marketingowych, gdyż dzięki nim można zaplanować działalność firmy oraz uzyskać informacje o konkurencji, preferencjach klientów, potrzebach rynku, możliwości ekspansji na nowe rynki. Warto się zatem zastanowić, jaki jest związek tych wydatków z kosztami uzyskania przychodów.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00