Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2005-05-16

Usunięcie z akt pracowniczych odpisu zawiadomienia o ukaraniu pracownika

W kwietniu 2003 r. zostałem ukarany przez pracodawcę karą upomnienia. Z tego, co mi wiadomo, pomimo upływu prawie dwóch lat dokumenty związane z nałożeniem kary ciągle znajdują się w moich aktach osobowych. Niedawno w firmie zaczęły się zwolnienia i obawiam się, żeby nałożona kiedyś kara upomnienia nie została wykorzystana jako jeden z powodów wypowiedzenia umowy o pracę. Czy przepisy określają, jak długo pracodawca powinien przechowywać dokumentację związaną z ukaraniem pracownika? Czy pracownik może doprowadzić do usunięcia tych dokumentów z akt osobowych?
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00