comment
Artykuł
Data publikacji: 2005-04-18
Wydatki na reprezentację
Jakie wydatki mogą być zaliczone do kosztów w ramach limitu na reprezentację? Jak udokumentować poniesienie tego rodzaju wydatków?
Dariusz Strzelec
Ponoszone przez podatnika wydatki na reklamę i reprezentację mogą być zaliczone w poczet kosztów podatkowych jedynie w granicach przewidzianego przez przepisy (art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych) limitu. Nie uważa się za koszt uzyskania przychodów wydatków na reprezentację w części przekraczającej 0,25 proc. przychodów. Podstawą obliczenia limitu kosztów reprezentacji i reklamy prowadzonej w sposób „niepubliczny” (0,25 proc. przychodów) jest tylko ta część przychodu, która podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych. Jednocześnie Ministerstwo Finansów w piśmie z 12 listopada 1997 r. (PO 4/BA-802-4793/490/97/a, S. Podat. 7/1998, s. 4) wskazało, iż „koszty reprezentacji i reklamy prowadzonej należy ustalać netto, tzn. bez należnego VAT, jaki powstaje przy przekazaniu towarów (wyrobów) na te cele”.
Pozostało 90% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
Szkolenie
Książka