comment
Porada
Data publikacji: 2004-04-19
Podróże służbowe właściciela firmy
Jak powinno wyglądać rozliczenie zagranicznych delegacji służbowych właściciela firmy?
Justyna N. z Warszawy
Przede wszystkim należy podkreślić, że przedsiębiorca, właściciel firmy nie wyjeżdża w delegacje służbowe. Pojęcie „delegacji” jest związane ze świadczeniem pracy na podstawie umowy o pracę przez pracownika. O wyjazdach służbowych mowa jest w art. 77 § 1 kodeksu pracy, zgodnie z którym „pracownikowi wykonującemu na polecenie pracodawcy zadanie służbowe poza miejscowością, w której znajduje się siedziba pracodawcy, lub poza stałym miejscem pracy przysługuje zwrot kosztów związanych z podróżą służbową”. Tak więc wyjazdy przedsiębiorcy w związku z jego działalnością nie są traktowane tak jak podróże służbowe pracowników.
Pozostało 83% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka