comment
Artykuł
Data publikacji: 2018-07-02
Jak uzyskać status zakładu pracy chronionej?
Ostatnia nowelizacja przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2003 r. Nr 7, poz. 79) zobligowała pracodawców chcących uzyskać status zakładu pracy chronionej do zwiększenia zatrudnienia. Od 1 lutego 2003 r. status taki może uzyskać pracodawca prowadzący działalność gospodarczą przez co najmniej 12 miesięcy, zatrudniający nie mniej niż 25 (poprzednio 20) pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy, osiągający wymagane wskaźniki zatrudnienia osób niepełnosprawnych przez co najmniej 6 miesięcy. Do pracowników tych zalicza się po nowelizacji także osoby niepełnosprawne wykonujące pracę nakładczą, jeżeli ich wynagrodzenie zostało ustalone co najmniej w wysokości najniższego wynagrodzenia - w stosunku do wykonawców, dla których praca nakładcza stanowi jedyne źródło utrzymania, lub połowy najniższego wynagrodzenia - w stosunku do pozostałych wykonawców. Nie zmienione nowelizacją wymagane wkaźniki zatrudnienia osób niepełnosprawnych wynoszą: 1) co najmniej 40 proc. - w tym co najmniej 10 proc. ogółu zatrudnionych muszą stanowić osoby zaliczone do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności, lub 2) co najmniej 30 proc. niewidomych lub psychicznie chorych, albo upośledzonych umysłowo zaliczonych do znacznego albo umiarkowanego stopnia niepełnosprawności. Pracodawcy, którzy uzyskali status zakładu pracy chronionej przed 1 lutym 2003 r., są zobowiązani do zwiększenia stanu zatrudnienia do co najmniej 25 pracowników do 1 lutego 2004 r.
Pozostało 43% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka