Data publikacji: 03.07.2018
Nowe prawo farmaceutyczne
Reklama leków w mediach
Od 1 października br. produktów leczniczych nie mogą prezentować m.in. lekarze i osoby sugerujące posiadanie wykształcenia medycznego. Reklama lekarstw nie może być kierowana do dzieci, choć ich udział w niej nie jest zabroniony.
Piotr Piwowarczyk
Istotną nowością w regulacjach dotyczących reklamy produktów leczniczych jest to, że reklama skierowana do publicznej wiadomości, będąca przypomnieniem pełnej reklamy, może być ograniczona wyłącznie do nazwy własnej i nazwy powszechnie stosowanej produktu leczniczego. Obecnie może być emitowany np. telewizyjny spot (film) reklamowy w skróconej wersji, nawiązujący w określony sposób do pełnej wersji, emitowanej wcześniej, zawierający tylko niektóre elementy treści pełnego spotu.
Zasady rozpowszechniania
Reklama produktu leczniczego nie może wprowadzać w błąd. Powinna prezentować produkt leczniczy obiektywnie oraz informować o racjonalnym stosowaniu. Nie może więc ona polegać na oferowaniu lub obiecywaniu jakichkolwiek korzyści w sposób pośredni lub bezpośredni, w zamian za dostarczanie dowodów, że doszło do nabycia produktu leczniczego.