comment
Artykuł
Data publikacji: 2002-08-28
Harmonogramy i rozkłady
Pracownik bez przestoju
Obowiązkiem pracodawcy jest organizowanie pracy w sposób zapewniający pełne wykorzystanie czasu pracy przez pracowników, zaś obowiązkiem pracownika jest przestrzeganie czasu pracy ustalonego w zakładzie pracy i wykorzystywanie go w sposób jak najbardziej efektywny. Takim właśnie celom służy rozkład czasu pracy.
Wojciech Pianko
Rozkład czasu pracy to najogólniej mówiąc ustalony przez pracodawcę w trybie określonym przepisami i zbilansowany w przyjętym okresie rozliczeniowym fundusz czasu pracy obowiązujący pracownika w poszczególnych dniach okresu rozliczeniowego. Rozkłady czasu pracy pracodawca jest obowiązany ustalić w regulaminie pracy lub układzie zbiorowym pracy.
Przykład
Zatrudniam czterech pracowników, nie mam więc obowiązku tworzenia zakładowego regulaminu pracy. Czy brak regulaminu zwalnia mnie z obowiązku ustalania dla pracowników rozkładów czasu pracy?
Rozkłady czasu pracy należy traktować jako element organizacji pracy. Brak obowiązku wydania regulaminu pracy nie zwalnia pracodawcy z ustalania pracownikom harmonogramów pracy. Jeżeli godziny rozpoczęcia i zakończenia prac w poszczególnych dniach roboczych są zmienne, rozkład czasu pracy określa się w indywidualnych harmonogramach pracy sporządzanych na okresy rozliczeniowe.
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka