comment
Artykuł
Data publikacji: 2002-02-13
Działania promocyjno-reklamowe
Kiedy można reklamować alkohol?
Od 1 stycznia 2002 r. zabroniona jest reklama i promocja przedsiębiorców i podmiotów wykorzystujących w swoim wizerunku reklamowym nazwę, znak graficzny lub opakowanie związane z napojem alkoholowym, jego producentem lub dystrybutorem.
Piotr Piwowarczyk
Generalnie ustawa z 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. Nr 35, poz. 230 z późn.zm.) zakazuje reklamy i promocji napojów alkoholowych z wyjątkiem piwa. Reklama i promocja piwa została dopuszczona pod warunkiem, że nie jest kierowana do małoletnich lub prowadzona poprzez budowanie skojarzeń z:
• atrakcyjnością seksualną,
• relaksem lub wypoczynkiem,
• sportem,
• nauką, pracą lub sukcesem zawodowym,
• zdrowiem lub sukcesem życiowym.
Wprowadzono również zakaz informowania o sponsorowaniu przez producentów i dystrybutorów napojów zawierających do 18 proc. alkoholu imprez sportowych, koncertów muzycznych oraz innych imprez masowych w jakikolwiek inny sposób niż poprzez umieszczanie na zaproszeniu, bilecie, plakacie lub tablicy informacyjnej związanej z określoną imprezą nazwy lub znaku towarowego producenta lub dystrybutora. Zakaz ten złagodzony został postanowieniem, że informowanie o sponsorowaniu może być prowadzone w radiu i telewizji pod warunkiem, że będzie ograniczone wyłącznie do podania nazwy producenta lub dystrybutora napojów zawierających do 18 proc. alkoholu, a informacja ta nie będzie prezentowana w telewizji przez osobę fizyczną lub z wykorzystaniem wizerunku postaci ludzkiej. Zabrania się natomiast w ogóle informowania o sponsorowaniu przez producentów i dystrybutorów napojów zawierających powyżej 18 proc. alkoholu.
Pozostało 82% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka