Otrzymanie zaliczki na poczet dostaw
Otrzymanie zaliczki na poczet dostaw
Działalność gospodarcza spółki z ograniczoną odpowiedzialnością polega na projektowaniu, kompletowaniu oraz montażu urządzeń hydraulicznych dla przemysłu ciężkiego. W ostatnim okresie spółka zawarła kontrakt z jednym z odbiorców, na mocy, którego przed przystąpieniem do wykonywania niniejszej umowy odbiorca zobowiązany był do zapłacenia na rzecz naszej spółki zaliczki w wysokości 60 proc. wartości zawartego kontraktu. Zgodnie z obowiązującymi przepisami podatkowymi po otrzymaniu niniejszej zaliczki od odbiorcy spółka wystawiła odpowiednią fakturę VAT. Dopiero po otrzymaniu tej wpłaty spółka rozpocząć ma prace związane z wykonaniem zawartej umowy i wykonaniem zamówionego przez odbiorcę urządzenia hydraulicznego. W jaki sposób powinna zostać ujęta w księgach rachunkowych naszej spółki wystawiona przez nas faktura oraz otrzymana zaliczka na poczet mającej nastąpić dopiero w przyszłości dostawy zamówionego przez odbiorcę urządzenia hydraulicznego?