ZUS RP-7 Zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniu, sygn. ZUS RP-7
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz.U. 2009 Nr 153, poz. 1227).
Uwaga! Dokument archiwalny
Wersja opublikowana 17.06.2016 r.
Zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniu wystawione przez pracodawcę (albo prawnego następcę pracodawcy, syndyka bądź likwidatora) na druku ZUS RP-7 jest dokumentem potwierdzającym wysokość wynagrodzeń pracowników byłych lub obecnych.
Zaświadczenie ZUS RP-7 potwierdza okres zatrudnienia pracownika oraz osiągane przez niego zarobki w danym zakładzie pracy. Formularz ten wystawia pracodawca swoim aktualnym , a także byłym pracownikom. Podczas wypełniania tego zaświadczenia, pracodawca lub osoba przez niego upoważniona powinna bazować na dokumentach pracowniczych, m.in. listy płac, karty wynagrodzeń.
Pracodawca w zaświadczeniu ujmuje:
- okres zatrudnienia danego pracownika, informację na jakim stanowisku był zatrudniony pracownik , rodzaj wykonywanej pracy oraz uzupełnia wymiar czasu pracy,
- datę do kiedy pracownik pobierał wynagrodzenie, okresy, w których pracownik pobierał wynagrodzenie za czas niezdolności do pracy, okres zasiłkowy, w jakich okresach pobierał zasiłek opiekuńczy lub świadczenia rehabilitacyjne,
- okresy urlopu bezpłatnego, urlopu bezpłatnego udzielonego na wychowanie dzieci lub urlopu wychowawczego,
- wynagrodzenie pracownika, przychód (dochód) lub uposażenie w wybranym okresie.
- informację, w którym oddziale ZUS i pod jakim numerem konta (NKP) zgłaszał swoich pracowników do 31.12.1998r.
- dokumenty, na podstawie których wystawił zaświadczenie.
Zaświadczenie ZUS RP-7 jest wymagane przy składaniu wniosku o emeryturę, załączane powinno być również do głównego wniosku przy ubieganiu się o ponowne przeliczenie świadczenia emerytalnego.
Więcej informacji:
http://www.zus.pl
Wersja opublikowana 4.02.2010 r.
Zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniu wystawione przez pracodawcę (albo prawnego następcę pracodawcy, syndyka bądź likwidatora) na druku ZUS RP-7 jest dokumentem potwierdzającym wysokość wynagrodzeń pracowników byłych lub obecnych.
Zaświadczenie ZUS RP-7 potwierdza okres zatrudnienia pracownika oraz osiągane przez niego zarobki w danym zakładzie pracy. Formularz ten wystawia pracodawca swoim aktualnym , a także byłym pracownikom. Podczas wypełniania tego zaświadczenia, pracodawca lub osoba przez niego upoważniona powinna bazować na dokumentach pracowniczych, m.in. listy płac, karty wynagrodzeń.
Pracodawca w zaświadczeniu ujmuje:
- okres zatrudnienia danego pracownika, informację na jakim stanowisku był zatrudniony pracownik , rodzaj wykonywanej pracy oraz uzupełnia wymiar czasu pracy,
- datę do kiedy pracownik pobierał wynagrodzenie, okresy, w których pracownik pobierał wynagrodzenie za czas niezdolności do pracy, okres zasiłkowy, w jakich okresach pobierał zasiłek opiekuńczy lub świadczenia rehabilitacyjne,
- okresy urlopu bezpłatnego, urlopu bezpłatnego udzielonego na wychowanie dzieci lub urlopu wychowawczego,
- wynagrodzenie pracownika, przychód (dochód) lub uposażenie w wybranym okresie.
- informację, w którym oddziale ZUS i pod jakim numerem konta (NKP) zgłaszał swoich pracowników do 31.12.1998r.
- dokumenty, na podstawie których wystawił zaświadczenie.
Zaświadczenie ZUS RP-7 jest wymagane przy składaniu wniosku o emeryturę, załączane powinno być również do głównego wniosku przy ubieganiu się o ponowne przeliczenie świadczenia emerytalnego.
Więcej informacji:
http://www.zus.pl