Wniosek o wydanie i zarejestrowanie dziennika budowy Bydgoszcz
Wniosek o wydanie i zarejestrowanie dziennika budowy BydgoszczInwestor, który rozpoczyna budowę jest zoobowiązany wystąpić do odpowiedniego urzędu o wydanie dziennika budowy.
Dziennik budowy stanowi urzędowy dokument i jest przeznaczony do rejestracji, w formie wpisów, przebiegu robót budowlanych oraz wszystkich zdarzeń i okoliczności zachodzących w toku ich wykonywania. Wszystkie dokonane wpisy mają znaczenie przy ocenie technicznej prawidłowości wykonywania budowy, rozbiórki lub montażu.
Przed rozpoczęciem robót budowlanych należy dokonać w dzienniku budowy wpisu osób, którym zostało powierzone kierownictwo, nadzór i kontrola techniczna robót budowlanych. Osoby te są zobowiązane potwierdzić podpisem przyjęcie powierzonych im funkcji.
Dziennik budowy posiada tzw. stronę tytułową, na której powinny się znajdować następujace dane:
- numer dziennika budowy (nadany przez organ),
- data wydania dziennika budowy,
- liczba stron dziennika budowy,
- dane personalne inwestora,
- dane dotyczące budowy (adres, rodzaj budowy),
- numer i data wydania pozwolenia na budowę.
Dziennik budowy prowadzi się w taki sposób, aby z dokonywanych w nim wpisów wynikała kolejność zdarzeń i okoliczności.
Dziennik budowy prowadzi się odrębnie dla każdego obiektu budowlanego, dla którego zostało udzielone pozwolenie na budowę. Dla obiektów liniowych lub sieciowych dziennik budowy prowadzi się odrębnie dla każdego wydzielonego odcinka robót.