Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 27 lutego 2025 r., sygn. III SA/Gd 501/24
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Bartłomiej Adamczak (spr.) Sędziowie: Sędzia WSA Jolanta Sudoł Asesor WSA Adam Osik po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym w dniu 27 lutego 2025 r. sprawy ze skargi Wojewody Pomorskiego na uchwałę Rady Miasta z dnia 17 czerwca 2024 r., nr IXk/III/21/2024 w sprawie przyjęcia przez Radę Miasta planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2024 r. oddala skargę.
Uzasadnienie
W dniu 17 czerwca 2024 r. Rada Miasta Wejherowa – na podstawie art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j.: Dz. U. z 2024 r., poz. 609 ze zm. - zwanej w skrócie: "u.s.g.") - podjęła uchwałę nr IXk/III/21/2024 w sprawie przyjęcia przez Radę Miasta Wejherowa planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2024 r.
W § 1 podjętej uchwały wskazano, że Rada Miasta Wejherowa przyjmuje przedłożony przez Komisję Rewizyjną plan pracy Komisji Rewizyjnej na 2024 rok:
1. Przeprowadzenie kontroli wydatków poniesionych w roku 2024 na ogłoszenia, reklamy, promocję i inne formy płatnych informacji w mediach drukowanych i elektronicznych oraz usługi zlecane podmiotom prowadzącym działalność w zakresie wydawania czasopism, prowadzenia portali internetowych oraz nadawców radiowych i telewizyjnych, pod kątem celowości, legalności i gospodarności. A także kontrolę ww. rodzaju wydatków na podmioty mogące pośredniczyć w zakupie tych usług.
Komisja lub wytypowany przez nią zespól kontrolny dokona analizy na podstawie przedstawionych przez kontrolowaną jednostkę wyciągów bankowych w formie elektronicznej (arkusza kalkulacyjnego xlsx i pdf) za okres od 1 stycznia 2024 r. do dnia wyznaczonego w odrębnym zawiadomieniu jako początek kontroli. Na wniosek składu kontrolującego jednostka będzie zobowiązana przedstawić: zestawienie operacji bankowych obejmujących bieżący okres budżetowy wg wskazania, umowy i faktury wskazanych przez zespół kontrolujący; w nieprzekraczalnym terminie 7 dni od wystosowania wniosku.