Czy regulacje w zakresie przeprowadzenia kontroli trzeźwości pracodawca powinien wprowadzić do regulaminu pracy
PROBLEM
Jesteśmy samorządowym zakładem budżetowym zatrudniającym ponad 50 pracowników. Chcielibyśmy wprowadzić do regulaminu pracy prewencyjną kontrolę trzeźwości na podstawie uzasadnionego podejrzenia pracodawcy, zatem kontrola stosowana byłaby do osób, w stosunku do których zachodzi uzasadnione podejrzenie, że stawiły się do pracy w stanie nietrzeźwości. Byłaby to kontrola incydentalna, kiedy zaistnieją przesłanki do jej przeprowadzenia. Pracodawca nie musi regulować tego typu kontroli w wewnątrzzakładowych przepisach ale jeśli się zdecyduje na wprowadzenie takich regulacji, to czy powinny one obejmować zakres jaki dotyczy kodeksowej kontroli trzeźwości? (art. 221c i dalsze art. Kodeksu pracy: (wskazanie celu, grupy pracowników, częstotliwości, sposobu przeprowadzania tej kontroli, poszanowania dóbr, przetwarzania danych osobowych itp). W przypadku częstotliwości możemy określić, że badanie trzeźwości może być przeprowadzone w dowolnym czasie dnia pracy, o ile zaistnieją przesłanki. Grupa pracowników - wszyscy co do których zachodzi podejrzenie o stan nietrzeźwości. Reasumując, chcąc wprowadzić regulacje gdy zachodzi uzasadnione podejrzenie, że pracownik stawił się do pracy w stanie po użyciu alkoholu albo w stanie nietrzeźwości lub spożywał alkohol w czasie pracy (art. 221d Kodeksu pracy) muszę brać pod uwagę wymagania określone w art. 221c Kodeksu pracy i cały ten zakres? Czy regulacje w zakresie przeprowadzenia kontroli trzeźwości pracodawca powinien wprowadzić do regulaminu pracy?