rozliczenia
28 lutego mija czas na przesłanie PIT-11. Czy warto utrzymywać ten obowiązek?
Należy się zastanowić, czy nie ograniczyć przekazywania pracownikom PIT-11 i rocznych informacji ZUS do formy wyłącznie elektronicznej lub nawet całkowicie znieść ten wymóg. Dziś jest on niczym innym jak dublowaniem zadań
Do końca lutego pracodawcy muszą przesłać wszystkim pracownikom i osobom, którym wypłacili wynagrodzenie w 2024 r. (nawet jeżeli współpraca dobiegła już końca), informację PIT-11 oraz roczną informację dla osoby ubezpieczonej, będącą podsumowaniem wszystkich miesięcznych deklaracji złożonych elektronicznie w ZUS.
Wcześniej, do końca stycznia br., firmy musiały dostarczyć elektronicznie te same informacje PIT-11 urzędowi skarbowemu. Natomiast deklaracje rozliczeniowe ZUS DRA przekazywały Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych co miesiąc.