Interpretacja indywidualna z dnia 17 stycznia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-2.4011.878.2024.1.AKU
Opodatkowanie w Polsce emerytury otrzymywanej z Węgier.
Interpretacja indywidualna – stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest:
·prawidłowe − w części dotyczącej obowiązku odprowadzania zaliczek na podatek dochodowy od wypłacanej emerytury z Węgier,
·nieprawidłowe − w pozostałej części.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
16 listopada 2024 r. wpłynął Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Od 2007 r. węgierski odpowiednik Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (Orszagos Nyugdijbiztositasi Fóigazgatósag) wypłaca Pani emeryturę w ramach obowiązkowego systemu zabezpieczeń socjalnych za pracę najemną na Węgrzech w latach 1972-1979 oraz 1984-1989. Bank w Polsce, do którego emerytura ta jest przelewana, pobiera należną składkę na podatek dochodowy oraz składkę zdrowotną. Polskie przepisy podatkowe jasno określają, iż istnieje konieczność płacenia podatku od zagranicznej emerytury, jeśli w kraju, w którym jest wypłacana nie odprowadzany jest podatek. Emerytury na Węgrzech nie są opodatkowane, nie odprowadza się też składki zdrowotnej. Natomiast, zgodnie z Konwencją (z 1992 r.) oraz jej Protokołem do Konwencji (z 2000 r.) nie ma obowiązku płacenia podatku od emerytury, która jest wypłacana w ramach obowiązkowego systemu zabezpieczeń socjalnych (Protokół do Konwencji z dnia 27 czerwca 2000 r., art. 1 ust. 1 i ust. 2).
Na Węgrzech pracowała Pani na podstawie umowy o pracę w latach 1972-1979 oraz 1984-1989, tam płaciła Pani podatki. Jest Pani na Węgrzech objęta obowiązkowym systemem zabezpieczeń socjalnych. Ma Pani podwójne obywatelstwo: polskie i węgierskie. Począwszy od 1993 r. prowadzi Pani w Polsce działalność gospodarczą i do dziś płaci podatki w Polsce. Emeryturę w Polsce wypłaca Pani ZUS (Zakład Ubezpieczeń Społecznych). Emeryturę węgierską wypłaca węgierski odpowiednik ZUS – Orszagos Nyugdijbiztositasi Fóigazgatósag. Obydwa świadczenia emerytalne, zarówno w Polsce jak i na Węgrzech, są Pani wypłacane w ramach obowiązkowego systemu zabezpieczeń socjalnych. Według Pani najlepszej wiedzy nie powinna Pani płacić podatku i składki zdrowotnej od emerytury otrzymywanej na Węgrzech. Nie podjęła Pani żadnych decyzji w tej sprawie, jedynie składa wniosek o wydanie interpretacji w tej kwestii – czy ma Pani płacić podatek i składkę zdrowotną od swojej węgierskiej emerytury i czy należy Pani się zwrot odprowadzonego podatku i składek.
Oczekuje Pani wydania interpretacji za lata 2019, 2020, 2021, 2022 i 2023. Od 1989 r. nieprzerwanie przebywa Pani w Polsce i tylko w Polsce płaci podatki. W składanych rocznych zeznaniach podatkowych w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych wykazywała Pani do opodatkowania uzyskiwane świadczenie z Węgier.
Pytanie
Czy od emerytury otrzymywanej z Węgier jest Pani zobowiązana odprowadzać zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych? Jeśli nie ma Pani takiego obowiązku, to, czy nienależnie wpłacony podatek podlega zwrotowi?
Pani stanowisko w sprawie
Od emerytury otrzymywanej z Węgier (wynikającej z obowiązkowego systemu zabezpieczeń socjalnych) nie powinna Pani w Polsce odprowadzać zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych. Nienależnie wpłacony podatek podlega zwrotowi.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest nieprawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U z 2019 r. poz. 1387 ze zm.; t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1426 ze zm.; t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1128 ze zm.; t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.):
Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).
Stosownie to treści art. 3 ust. 1a ww. ustawy:
Za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uważa się osobę fizyczną, która:
1)posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) lub
2)przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w roku podatkowym.
Stosownie do art. 4a ww. ustawy:
Przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.
W kontekście powyższego wyjaśnienia wymaga, że ustalenie miejsca zamieszkania podatnika decyduje o zakresie ciążącego na nim obowiązku podatkowego. Inaczej mówiąc, od miejsca zamieszkania zależy, czy podatnik podlega nieograniczonemu, czy ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce. Nieograniczonym obowiązkiem podatkowym objęci są podatnicy, którzy w Polsce mają miejsce zamieszkania. Podlegają oni obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów. Natomiast jeśli podatnik będzie miał miejsce zamieszkania za granicą, to w Polsce będzie płacił podatek tylko od dochodów (przychodów) uzyskanych w danym roku podatkowym w Polsce (ograniczony obowiązek podatkowy). Stąd też do tej kategorii osób mają zastosowanie ogólne reguły podatkowe korygowane wyłącznie treścią umów międzynarodowych w sprawie zapobieżenia podwójnemu opodatkowaniu.
Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że posiada Pani obywatelstwo polskie i węgierskie oraz, że Pani miejscem zamieszkania w latach 2019 – 2023 dla celów podatkowych była Polska. Zatem, należy uznać, że w tym okresie była Pani polskim rezydentem podatkowym, podlegającym nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce.
Od 2007 r. otrzymuje Pani emeryturę z Węgier, w ramach obowiązkowego systemu zabezpieczeń socjalnych za pracę najemną wykonywaną w latach 1972-1979 oraz 1984-1989. Emerytura wypłacana jest przez węgierski odpowiednik Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Od wypłacanej emerytury nie jest pobierany podatek na Węgrzech. Otrzymuje Pani również polską emeryturę wypłacaną przez ZUS.
Tym samym, w przedmiotowej sprawie znajdą zastosowanie odpowiednie uregulowania Konwencji z dnia 23 września 1992 r. między Rzecząpospolitą Polską a Republiką Węgierską w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu (Dz. U. z 1995 r. Nr 125, poz. 602 ze zm.), zmienionej Protokołem z dnia 27 czerwca 2000 r. (Dz. U. 2002 r., Nr 108, poz. 946).
W myśl art. 4 ust. 1 ww. Konwencji:
W rozumieniu niniejszej konwencji określenie „osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się Państwie” oznacza każdą osobę, która zgodnie z prawem tego Państwa podlega tam opodatkowaniu z uwagi na miejsce zamieszkania, jej miejsce stałego pobytu, siedzibę zarządu albo inne kryterium o podobnym charakterze.
Stosownie do art. 18 ust. 1 ww. Konwencji polsko-węgierskiej:
Emerytury, renty i inne podobne świadczenia wypłacane osobie mającej miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie z tytułu wcześniejszej pracy najemnej, podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie.
Natomiast przepis art. 18 ust. 2 ww. Konwencji:
Bez względu na postanowienie ustępu 1, emerytury, renty i inne podobne świadczenia wypłacane w ramach obowiązkowego systemu zabezpieczeń socjalnych Umawiającego się Państwa osobie mającej miejsce zamieszkania w drugim Umawiającym się Państwie z tytułu wcześniejszej pracy najemnej, podlegają opodatkowaniu tylko w tym pierwszym Umawiającym się Państwie.
W konsekwencji, świadczenia emerytalne wypłacone osobie mającej miejsce zamieszkania na terytorium Polski podlegają opodatkowaniu co do zasady tylko w Polsce. Przeciwieństwem powyższego jest emerytura wypłacana z obowiązkowego systemu zabezpieczeń socjalnych Węgier z tytułu wcześniejszej pracy najemnej. Jeżeli osoba ma miejsce zamieszkania dla celów podatkowych w Polsce, to taka emerytura podlega opodatkowaniu tylko na Węgrzech.
Stosownie do art. 35 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy:
Do poboru zaliczek miesięcznych jako płatnicy są obowiązane osoby prawne i ich jednostki organizacyjne, które dokonują wypłaty emerytur i rent z zagranicy – od wypłacanych przez nie emerytur i rent pomniejszonych o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b.
W myśl natomiast art. 35 ust. 2 ww. ustawy:
Zaliczki, o których mowa w ust. 1 pkt 1-4, za miesiące od stycznia do grudnia ustala się w sposób określony w art. 32 ust. 2 albo 3, z tym że w przypadku poboru zaliczek od emerytur i rent z zagranicy stosuje się postanowienia umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, zawartej z państwem, z którego pochodzą te emerytury i renty.
W związku z powyższymi przepisami, skoro świadczenie emerytalne jest Pani wypłacane w ramach obowiązkowego systemu zabezpieczeń socjalnych Węgier z tytułu wcześniejszej pracy najemnej, to w myśl art. 18 ust. 2 ww. Konwencji świadczenie to podlega opodatkowaniu tylko na Węgrzech. To oznacza, że węgierskie świadczenie emerytalne wypłacane w ramach obowiązującego obowiązkowego systemu zabezpieczeń socjalnych Węgier z tytułu wcześniejszej pracy najemnej osobie fizycznej mającej miejsce zamieszkania w Polsce zgodnie z postanowieniami Konwencji polsko-węgierskiej nie podlega opodatkowaniu w Polsce. W konsekwencji, od tak wypłacanej emerytury bank nie ma obowiązku pobierać zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych.
Jednakże, w myśl art. 24 ust. 1 Konwencji między Rzecząpospolitą Polską a Republiką Węgierską w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku:
jeżeli osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w jednym Umawiającym się Państwie uzyskuje dochód lub posiada majątek, który zgodnie z postanowieniami niniejszej konwencji może być opodatkowany w drugim Umawiającym się Państwie, to Państwo pierwsze zwolni taki dochód lub majątek od podatku zgodnie z postanowieniami ustępów 2 i 3.
Stosownie natomiast do art. 24 ust. 3 ww. Konwencji:
jeżeli zgodnie z jakimikolwiek postanowieniami niniejszej konwencji uzyskany dochód lub majątek posiadany przez osobę mającą miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się Państwie będzie zwolniony od opodatkowania w tym Państwie, wówczas to Państwo może, mimo to, przy obliczaniu kwoty podatku od pozostałego dochodu lub majątku tej osoby wziąć pod uwagę zwolniony od podatku dochód lub majątek.
W myśl powyższych przepisów, świadczenia wypłacane w ramach obowiązkowego systemu zabezpieczeń socjalnych Węgier z tytułu wcześniejszej pracy najemnej opodatkowane są tylko na Węgrzech, zgodnie z ww. art. 18 ust. 2 ww. Konwencji o unikaniu podwójnego opodatkowania.
Jednocześnie, art. 24 ust. 1 w powiązaniu z ust. 3 polsko-węgierskiej Konwencji przewiduje jako metodę zapobiegania podwójnemu opodatkowaniu metodę wyłączenia z progresją.
Użycie sformułowania „zgodnie z jakimikolwiek postanowieniami niniejszej konwencji” wskazuje, że norma ujęta w art. 24 ust. 3 odnosi się do całej Konwencji. Nie dotyczy jedynie dochodów zwolnionych z opodatkowania w Polsce na mocy art. 24 ust. 1 Konwencji, lecz odnosi się również do wszystkich sytuacji (uregulowań) zawartych w ww. Konwencji, z których wynika, że dochód nie jest opodatkowany w Polsce (tzn. jest opodatkowany tylko na Węgrzech).
Tym samym, z uwagi na fakt, że przepis art. 24 ust. 3 zawiera samodzielną, odrębną normę prawną regulującą sposób opodatkowania, to znajduje zastosowanie nie tylko do dochodów opodatkowanych w obydwu państwach (dochodów, w stosunku do których Konwencja zawiera sformułowanie „mogą być opodatkowane”) lecz również do tych dochodów, które zgodnie z postanowieniami Konwencji polsko-węgierskiej mogą być opodatkowanie tylko na Węgrzech (zatem m.in. do tych dochodów, które na mocy normy art. 18 ust. 2 Konwencji podlegają wyłączeniu z opodatkowania w Polsce).
Ze względu na konstrukcję art. 24 Konwencji, dotyczącą postanowień o unikaniu podwójnego opodatkowania, z której wynika, iż przepis ten zawiera oddzielny ustęp dotyczący sposobu unikania podwójnego opodatkowania – norma prawna z niego wynikająca odnosi się do wszystkich dochodów osiąganych na terytorium Węgier, niezależnie od źródła ich uzyskiwania.
Tym samym, z ww. Konwencji wynika prawo Polski do uwzględnienia przy opodatkowaniu pozostałych dochodów podatnika, tych dochodów, które zgodnie z postanowieniami niniejszej Konwencji podlegają opodatkowaniu tylko (wyłącznie) na Węgrzech. Dochody takie uwzględnione będą jednak wyłącznie do ustalenia stopy procentowej podatku, według której opodatkowane będą w Polsce pozostałe dochody podatnika.
Zgodnie z art. 27 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podatek dochodowy, z zastrzeżeniem art. 29-30f, pobiera się od podstawy jego obliczenia wg skali podatkowej. W skali tej podane są obowiązujące stawki podatkowe i kwoty progów podatkowych.
W myśl art. 27 ust. 8 ww. ustawy:
Jeżeli podatnik, o którym mowa w art. 3 ust. 1, oprócz dochodów podlegających opodatkowaniu, zgodnie z ust. 1, osiągał również dochody z tytułu działalności wykonywanej poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub ze źródeł przychodów znajdujących się poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zwolnione od podatku na podstawie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania lub innych umów międzynarodowych - podatek określa się w następujący sposób:
1)do dochodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym dodaje się dochody zwolnione od tego podatku i od sumy tych dochodów oblicza się podatek według skali określonej w ust. 1;
2)ustala się stopę procentową tego podatku do tak obliczonej sumy dochodów;
3)ustaloną zgodnie z pkt 2 stopę procentową stosuje się do dochodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym.
Konstrukcja ww. art. 24 Konwencji polsko-węgierskiej oznacza, że dochody uzyskiwane w ramach obowiązkowego systemu zabezpieczeń socjalnych Węgier z tytułu wcześniejszej pracy najemnej zostały objęte zakresem zastosowania art. 27 ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji, podlegają one wykazaniu w zeznaniu rocznym w wypadku, gdy obok tych dochodów podatnik osiąga inne dochody podlegające opodatkowaniu w Polsce według skali podatkowej.
Należy nadmienić, że zgodnie z art. 45 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Podatnicy są obowiązani składać urzędom skarbowym zeznanie, według ustalonego wzoru, o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) w roku podatkowym, w terminie od dnia 15 lutego do dnia 30 kwietnia roku następującego po roku podatkowym. Zeznania złożone przed początkiem terminu uznaje się za złożone w dniu 15 lutego roku następującego po roku podatkowym.
W związku z tym, że poza dochodami z emerytury z Węgier uzyskuje Pani również dochody w Polsce, tym samym, w zeznaniu podatkowym, w którym uzyskała Pani emeryturę z Węgier, powinna Pani uwzględnić uzyskany w roku podatkowym dochód z emerytury węgierskiej celem obliczenia stopy procentowej, która będzie miała zastosowanie do wyliczenia podatku od dochodu uzyskanego w Polsce podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym na zasadach ogólnych.
Podsumowując, emerytura wypłacana Pani z węgierskiego systemu zabezpieczeń socjalnych, zgodnie z powołanym art. 18 ust. 2 Konwencji między Rzecząpospolitą Polską a Republiką Węgierską w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku, podlegała opodatkowaniu tylko na Węgrzech i tym samym nie podlegała opodatkowaniu w Polsce. Jednak z uwagi na fakt, że poza ww. dochodami uzyskała Pani w Polsce dochody z emerytury wypłacane z ZUS, to stosownie do art. 27 ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, miała Pani obowiązek wykazać dochód z emerytury wypłacanej z węgierskiego obowiązkowego systemu zabezpieczeń socjalnych celem obliczenia stopy procentowej, która będzie miała zastosowanie do wyliczenia podatku od dochodu uzyskanego w Polsce podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym na zasadach ogólnych. Dochody te powinna Pani wykazać w rocznym zeznaniu podatkowym na druku PIT-36 dla celów obliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych na terytorium Polski oraz w załączniku do tegoż zeznania PIT/ZG.
Powyższe rozstrzygnięcie ma zastosowanie do dochodów uzyskanych w latach 2019-2023.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Panią i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.
Należy zastrzec, że niniejsza interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku w kontekście zadanego pytania i własnego stanowiska w sprawie, natomiast nie rozstrzyga innych kwestii wynikających z opisu sprawy, które nie były przedmiotem pytania i własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej.
Organ podkreśla, że procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretacje opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku – nie prowadzi postępowania dowodowego. Postępowanie w sprawie wydania interpretacji indywidualnej ma na celu wyjaśnienie wątpliwości co do sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego materialnego do określonego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego. Przedmiotem interpretacji wydanej na podstawie art. 14b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.) jest sam przepis prawa. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest ustalanie stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego), stanowi to bowiem domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne. Organ nie prowadzi postępowania dowodowego, ograniczając się do analizy okoliczności podanych we wniosku.
W ramach interpretacji przepisów prawa podatkowego nie można potwierdzić prawidłowości obliczenia jakichkolwiek kwot, jak również potwierdzić prawidłowości konkretnych wyliczeń dotyczących zasadności zwrotu podatku. Zgodnie z obowiązującą w polskim systemie podatkowym zasadą samoopodatkowania, na podatniku spoczywa obowiązek dokonania oceny własnej sytuacji prawnopodatkowej, a po jej dokonaniu zachowania się zgodnie z przepisami prawa podatkowego, ponieważ prawidłowość rozliczenia podatków podlega weryfikacji przez organ podatkowy.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.