Wiążąca informacja stawkowa z dnia 7 stycznia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-1.440.620.2024.2.NR
WIS USŁUGA - dojazd do klienta w przypadku nieobecności w wyznaczonym terminie.
Na podstawie art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024 r., poz. 361, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia 31 października 2024 r. (data wpływu 31 października 2024 r.), uzupełnionego pismem z dnia 17 grudnia 2024 r. (data wpływu 17 grudnia 2024 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.
Przedmiot wniosku: usługa – dojazd do klienta w przypadku nieobecności w wyznaczonym terminie
Opis usługi: Wnioskodawca świadczy usługi z zakresu zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków. Poza podstawową działalnością, Wnioskodawca wykonuje szereg innych usług związanych z dostarczaniem wody i odprowadzaniem ścieków. Wszystkie usługi i obowiązki Spółki wymagają dojazdu pracowników do klienta, który umawia się na ich wykonanie pod wyznaczonym adresem i w konkretnym terminie, tj. dniu i godzinie. Zdarza się, że klient nie pojawia się na umówione spotkanie. W takich przypadkach pracownicy Spółki nie mogą wykonać zleconej usługi lub wykonać czynności przewidzianych w Ustawie o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków. Wnioskodawca planuje w takich sytuacjach obciążyć klienta za usługę dojazdu i pracy pracownika. Przy wykonywaniu usługi będącej przedmiotem wniosku Wnioskodawca wykonuje następujące czynności:
1.Telefoniczne umówienie się z klientem na wykonanie usługi/czynności związanych z uzdatnianie i dostarczaniem wody za pośrednictwem sieci wodociągowych. Ustalenie adresu, daty i godziny (przedział 0,5 h) rozpoczęcia wykonania czynności.
2.Dojazd pracowników Spółki do klienta.