Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 17 października 2024 r., sygn. I SA/Gl 350/24
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Paweł Kornacki, Sędzia WSA Monika Krywow, Sędzia WSA Piotr Pyszny (spr.), Protokolant Ewelina Cyroń, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 października 2024 r. sprawy ze skargi P. S. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 16 stycznia 2024 r. nr 0113-KDIPT2-3.4011.750.2023.2.JŚ UNP: 2162607 w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych 1) uchyla zaskarżoną interpretację, 2) zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz strony skarżącej kwotę 697 (sześćset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
Zaskarżoną interpretacją indywidualną z 16 stycznia 2024 r., znak 0113-KDIPT2-3.4011.750.2023.2.JŚ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (dalej jako organ, DKIS), stwierdził, że stanowisko P. S. (dalej jako wnioskodawca, skarżący) w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest
- prawidłowe w części dotyczącej określenia skutków podatkowych realizacji Nagród przyznawanych w ramach programu motywacyjnego LTIP,
- nieprawidłowe w części dotyczącej określenia skutków podatkowych realizacji Nagród Dodatkowych przyznanych w ramach programu motywacyjnego BEP.
We wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej wnioskodawca przedstawił następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca jest zatrudniony na podstawie umowy o pracę w P. Sp. z o.o. (dalej jako Spółka) z siedzibą w W.. Grupa P., jest liderem w zakresie rozwiązań dla nieruchomości logistycznych. Jednostką dominującą grupy jest P1. (dalej jako Spółka dominująca), spółka zarejestrowana w USA i notowana na giełdzie papierów wartościowych.
Spółka zatrudnia w Polsce pracowników, którzy uzyskują od Spółki przychody ze stosunku pracy. Spółka dominująca zaś wprowadza plany motywacyjne oparte na akcjach. Obecnie obowiązuje Długoterminowy Plan Motywacyjny ustanowiony w 2020 r., który zastąpił podobny program obowiązujący od 2012 r. (We wniosku wnioskodawca oba te programy objął zbiorczym skrótem LTIP i w taki sposób będzie on określany w dalszej części uzasadnienia. Zgodnie z przepisami obowiązującymi w USA, LTIP są ustanawiane w dwuetapowym procesie obejmującym wstępną uchwałę Rady Dyrektorów Spółki dominującej, a następnie uchwałę akcjonariuszy tej Spółki dominującej.