Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 20-11-2024
TEMATY:
Artykuł aktualny na dzień 20-11-2024
TEMATY:
Data publikacji: 2024-09-17

Rejestr zgłoszeń wewnętrznych – jak go prawidłowo przygotować

Od 25 września 2024 r. wejdzie w życie ustawa o ochronie sygnalistów. Nakłada ona na pracodawcę obowiązek prowadzenia rejestru zgłoszeń wewnętrznych naruszeń prawa dokonywanych przez sygnalistów. Przepisy ściśle określają, co powinien zawierać taki rejestr. 

Rejestr zgłoszeń wewnętrznych musi prowadzić każdy pracodawca, który jest objęty ustawą o ochronie sygnalistów. Może on jednak upoważnić wewnętrzną jednostkę organizacyjną, np. dział HR lub określoną osobę, do prowadzenia takiego rejestru (art. 29 ust. 2 ustawy o ochronie sygnalistów). 

Administratorem danych osobowych zgromadzonych w rejestrze jest pracodawca. Te dane oraz wszystkie inne informacje zawarte w rejestrze są przechowywane przez okres 3 lat po roku kalendarzowym, w którym zakończono działania następcze (sfinalizowano sprawę), lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00